خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان ساوه:

قرارگیری تولید و مصرف آب شرب ساوه در نقطه سربه‌سر

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۹۵۳

فرماندار شهرستان ساوه با بیان اینکه به رغم مشکلات کم‌آبی با تمهیدات انجام شده تولید و مصرف آب شرب در این شهرستان هم‌اکنون در نقطه سربه‌سر قرار گرفته است، گفت: عبور از این بحران نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر مردم مناطق شهری و روستایی است.

به گزارش ایلنا، مهدی الیاسی افزود: بر اساس تصمیمات شورای حفاظت از منابع آب و کمیته مدیریت بحران شهرستان ساوه، تمامی ظرفیت منابع آبی به اختیار گرفته شده است تا این شهرستان در مجموع 4 شهر ساوه، آوه، غرق آباد، نوبران و روستاهای تابعه در بحث آبرسانی خدمات‌رسانی مداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر منبع آب شرب این شهرستان از سد الغدیر تأمین می‌شود و هم‌اکنون کمتر از 14 درصد ظرفیت خود را ذخیره دارد، به منظور پاسخ‌گویی به نیاز شرب، بهره‌برداری از چاه‌های حفر شده در اختیار دستگاه‌های اجرایی و برخی چاه‌های متروک شده در دستور کار قرار است.

فرماندار شهرستان ساوه اظهار داشت: با بهره‌برداری از تمام ظرفیت منابع آب شرب شهرستان ساوه، وارد مدار شدن چاه‌های شهرداری‌ها و دستگاه‌ها، هم‌اکنون میزان آب تولیدی و مصرفی شرب خانگی در نقطه سربه‌سر قرار گرفته است.

الیاسی تصریح کرد: نیاز سالانه آب شرب این شهرستان حدود 20 میلیون مترمکعب آب است که سد الغدیر ساوه با حدود 12 میلیون مترمکعب سهم 60 درصدی برای تأمین آن دارد و بقیه نیاز شهر شامل 8 میلیون مترمکعب (40 درصد) نیز از طریق چاه‌های عمیق تأمین می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر کشور دچار تنش آبی شدید و جدی است و محدودیت در مصرف منابع آبی وجود دارد. در این راستا شهرستان ساوه نیز به واسطه آب و هوای خشک، از این تنش آبی بی‌نصیب نیست.

فرماندار شهرستان ساوه تأکید کرد: با توجه به مشکلات عدیده و کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه سال 1401 تاکنون) و کاهش میزان ذخیره سد الغدیر نیاز است شهروندان و مردم نسبت به اشاعه صرفه‌جویی در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت بیش از گذشته همکاری داشته باشند تا از این تنش عبور شود.

الیاسی ابراز داشت: با توجه به ادامه روند خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، بر اساس آمار هواشناسی میزان بارندگی در شهرستان ساوه در سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه سال 1401 تاکنون) 107 میلیمتر ثبت شده است که نسبت به میانگین بلندمدت بیش از 44 درصد کاهش دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز