خبرگزاری کار ایران

در سفر رئیس جمهور به فارس افتتاح می شود؛

بازدید استاندار فارس و مدیریت شهری شیراز از مراحل پایانی پروژه بازار بزرگ پروتئین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۸۷۴

استاندار فارس و مدیریت شهری شیراز از مراحل پایانی عملیات اجرایی پروژه بازار بزرگ پروتئین که در سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد، بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس و مدیریت شهری شیراز ازمراحل پایانی عملیات اجرایی پروژه بازار بزرگ پروتئین بازدید کردند.

محمدهادی ایمانیه در حاشیه بازدید از روند احداث مجتمع پروتئین شیراز در منطقه دروازه کازرون، این مجموعه را در سطح کشور کم‌نظیر عنوان و اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این مجمتع، بازارهای منطقه دروازه کازرون ساماندهی خواهند شد که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: اگرچه با همکاری فروشندگان و مراکز بهداشت، اقدامات بهداشتی بسیاری در این محدوده انجام شده اما نیازمند اقدام ریشه‌ای و دائمی برای ساماندهی آن بودیم که با احداث مجتمع پروتئین، این اقدام به خوبی و با سلیقه انجام شده است و طی چند هفته آینده فاز اول آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او ساماندهی وضعیت فعلی دروازه کازرون را، امری ضروری دانست و گفت: دروازه کازرون یکی از دروازه‌های ورودی شهر در گذشته بوده و ساماندهی آن برای مردم شیراز و علاقمندان به زیبایی شهر بسیار مهم و قابل توجه است که در این زمینه اقدامات خوبی در دست اجراست و هم زمان با عملیات تکمیل بازار پروتئین، جمع‌آوری‌ معتادین و متکدیان در این منطقه درحال انجام است.

استاندار فارس در خصوص انتقال مغازه‌های دروازه کازرون به این مجتمع، تصریح کرد: با همکاری صورت گرفته بین اتحادیه صنفی مرتبط، اتاق اصناف و شهرداری شیراز، اصنافی که تحت عنوان فروش میوه و تره‌بار، ماهی، مرغ و مواد غذایی در این منطقه مستقر بودند به این بازار منتقل خواهند شد و طبق اعلام شهردار شیراز، فضای پیرامونی اطراف حرم سید تاج‌الدین غریب ساماندهی می‌شود تا بتوان در این محدوده علاوه بر ساماندهی صنوف مستقر و ایجاد امکان تردد راحت تر شهروندان و نظافت و نظم عمومی، بافت فعلی پیرامونی بهسازی و زیباسازی شود‌.

بهره‌برداری از بازار بزرگ پروتئین شیراز در سفر رئیس جمهور به فارس

شهردار شیراز نیز در بازدید از بازار بزرگ پروتئین، درخصوص آشفتگی که در دروازه کازرون به‌واسطه دستفروشان و همچنین فروشندگان مواد پروتئینی، صیفی و لبنی از طریق سینی و گاری ایجاد و باعث ترافیک شده است، بیان کرد: بازار بزرگ پروتئین که در ضلع جنوبی دروازه کازرون و ابتدای خیابان کارگر قرار گرفته، از سال‌های قبل از محل انتشار و فروش اوراق مشارکت با پروانه و زمین شهرداری در دست ساخت قرار گرفته است.

بنا به اظهار محمدحسن اسدی؛ بازار بزرگ پروتئین شیراز که به‌منظور ساماندهی صنوف پروتئینی، صیفی و لبنی درنظر گرفته شده و در کشور، کم‌نظیر است، دارای سالن‌ها و غرفه‌های متعدد و پارکینگ بوده و در سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به فارس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با تصریح بر ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ساماندهی مشاغل را برعهده شهرداری دانست و بیان کرد: جلسات متعددی با اتاق اصناف و مالکین سرقفلی گرفته شده و انتقال بازار دروازه کازرون طی چند ماه آینده به بازار بزرگ پروتئین انجام و چهره این منطقه به چهره خوب و محیط باز شهری تبدیل می‌شود.

شهردار شیراز در این بازدید  معتادین متجاهر و سرگردان را یکی از معضلات اجتماعی در همه دنیا برشمرد و اظهار کرد: اینها علاوه بر ایجاد مشکلات و نازیبایی چهره شهرها، مورد انتقاد شدید شهروندان بوده که باید ساماندهی شوند.

محمدحسن اسدی با اشاره به بازدید صورت‌گرفته از کانون سلامت شهدای بسیج به فرآیند تعریف شده برای ساماندهی معتادین از رفع اعتیاد و بهبود تا بازگرداندن به خانواده و ایجاد اشتغال تصریح کرد: شهرداری شیراز در کنار اقدامات دیگر دستگاه‌ها، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر و ظرفیت‌های قانونی، بیش‌ازپیش در این زمینه خدمات‌رسانی می‌کند تا چهره زیبایی از کلان‌شهر "شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)" را ترسیم کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز