خبرگزاری کار ایران

مدارس یزد با کمبود سرویس مواجه است/ شناورسازی ساعات کلاسی مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۸۳۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه تامین سرویس مدارس یکی از مشکلات جدی سال تحصیلی جدید است و برای حل این چالش نیازمند همراهی دستگاه‌ها و اولیا هستیم گفت: مدارس یزد با کمبود سرویس مواجه است.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد اظهار داشت: مسائل ترافیکی باید طوری سازمان‌دهی شود که دانش‌آموز دسترسی بهتری به مدرسه داشته باشد.

وی افزود: شناورسازی ساعات کلاسی مدارسی که در مکان‌های پرترافیک یزد واقع شده است، می‌تواند تا حدی از بار ترافیکی این مناطق بکاهد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد ادامه داد: در برخی مناطق یزد با تغییر ساعت شروع کلاس و شناورسازی ساعات کلاسی، احتمال رفع مشکل ترافیک وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرویس‌دهی صنایع بر مشکل کمبود سرویس مدارس دامن زده است، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهر ما نداشتن وسایل نقلیه عمومی برای سرویس دهی به دانش آموزان است که بروز بیماری کرونا این مشکل را دو چندان کرد.

رحیمی نژاد اظهار داشت: طبیعی است که نبود وسایل نقلیه عمومی برای سرویس‌دهی مدارس منجر به بالا رفتن حجم وسایل نقلیه شخصی برای جابه‌جایی دانش‌آموزان می‌شود؛ حجمی که بالاتر از ظرفیت خیابان‌های یزد است.

وی با بیان اینکه ساماندهی زودتر از موعد سرویس مدارس می‌تواند از ترافیک اوایل مهرماه تا حدی بکاهد، گفت: مدارس می‌توانند با مدیریت هر چه بهتر از ۲۶ شهریورماه مانور حضور تدارک دیده و بحث آشنایی دانش‌آموزان و سرویس‌دهی دانش‌آموزان را مدیریت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: انتظار داریم در حوزه استانداری، برنامه سرویس‌دهی صنایع را بازبینی کنند؛ چراکه اگر حتی ۱۰ دستگاه مینی‌بوس هم مؤسسات در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهند، تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری مخصوصاً در مسیر رینگ شهری دارد.

رحیمی نژاد با اشاره به این که مکانیزه شدن سیستم سرویس‌دهی مدارس می‌تواند تا حد زیادی مشکلات را کاهش دهد، تأکید کرد: تا زمانی که بحث کمبود مینی‌بوس برای سرویس‌دهی مدارس جبران نشود، همچنان مشکل ترافیک پا بر جا است.

وی ادامه داد: در برخی موارد می‌بینیم که مینی‌بوس‌های یزد به کارخانه‌های دیگر شهرستان‌ها سرویس می‌دهند که این باعث تشدید مشکل کمبود سرویس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز