خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد؛

سهم کم فارس از کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۵۶۵

​عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس گفت: از بین شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مجوز، ۸ هزار ۹۴۱ شرکت فناور است و فارس سهم کمی از این تعداد دارد.

به گزارش ایلنا، احسان مومنی سه‌شنبه، ۱۴ شهریور در جلسه کمیسیون کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق فارس که با حضور فعالان این حوزه برگزار شد، افزود: برای ارتقاء سهم استان در کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان داخل و خارج کشور، تلاش خواهد شد.

مومنی با بیان اینکه تغییرات در اقتصاد جهانی یکی از عوامل ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است، بیان کرد: ایجاد اشتغال، رشد توسعه اقتصادی، ایجاد رفاه عمومی، ارزش افزوده و ایجاد شبکه مالی و اجتماعی از جمله مزایای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینی است که این مهم نقش بسیار پر رنگی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند.

وی به بررسی ساختار شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و افزود: محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از طرح‌ها تا نمونه‌های اولیه یا محصولات تولید انبوه که در آن هزینه های تحقیق و توسعه بخش بزرگی است، متفاوت باشد.

مومنی خاطرنشان کرد: فعالیت در شرکت های دانش بنیان بر اساس مهارت های فکری کارکنان است و وظایف معمولی نیست و همچنین به مهارت ترکیب دانش های مختلف بستگی دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نقش استان فارس در شرکت دانش بنیان را بسیار اندک دانست و اضافه کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به تفکیک نوع مجوز ۸۹۴۱ شرکت فناور است و استان فارس بخش کوچکی از این تعداد را داراست.

وی بر لزوم تفکیک شرکت‌های دانش بنیان به حوزه‌های فن آوری و تفکیک شرکت‌های دانش بنیان در استان فارس تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان در موضوع شرکت های دانش بنیان جهت رونق این حوزه نیاز است تا تمام بخش ها پای کار بیایند.

رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اهداف کمیسیون کسب و کارهای نوین، دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: توسعه و گسترش فن آوری،کمک به رشد شرکت‌های نوپا ،توانمند سازی دانش آموختگان و متخصصین با استفاده از تولید، جهانی سازی برند و کالاهای استان، توانمند سازی دانش آموختگان جهت ورود به حوزه کسب و کار، ثبت شرکت‌های دانش بنیان، هم افزایی علم و ثروت از مهم ترین اهداف این کمیسیون است.

در این جلسه سایر اعضا و فعالان حوزه کسب و کارهای نوین و دانش بنیان استان به بیان دیدگاه ها و انتظارات خود از این کمیسیون پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز