خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی فارس خبرداد؛

رونق صنایع کوچک موتور محرک توسعه اقتصاد و رشد تولید در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۴۵۴

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سهم بیش از ۹۰ درصدی صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی استان خبر دادوگفت: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار، رشد تولید و توسعه صنعتی برعهده دارند.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی هاشمی با اشاره 21 مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک گفت: اهمیت صنایع کوچک در رشد و توسعه اقتصادی و لزوم توجه همگانی به این صنایع، سبب شد تا 21 مرداد در تقویم رسمی کشور به نام روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شود.

وی افزود: صنایع کوچک و متوسط آن هم باتوجه به مزایایی که دارند، محرک اصلی اشتغال و رشد اقتصادی هستند.

هاشمی با بیان اینکه صنایع کوچک به علت میزان سرمایه گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره برداری و اشتغال می‌رسند و با نوسانات اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند، گفت: از این منظر، حمایت از آنها بعنوان اولویت مهم مطرح است و سیاست‌های حمایتی دولت و وزارت صمت نیز برهمین محور استوار است تا صنایع کوچک بتوانند در عرصه‌های تولیدی و صنعتی نقش مهم خود را ایفا کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک محسوب می‌شوند از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه گذار در ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبرداد و گفت: تاکنون افزون بر ۸۴۰۰ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد 3332 واحد با اشتغالزایی افزون بر 39700 نفر در مرحله بهره برداری قرار گرفته‌اند.

هاشمی با بیان اینکه بیش از 2900طرح صنعتی کوچک و متوسط در استان در مراجل مختلف ساخت و ساز قرار دارد گفت: از این تعداد 544 طرح دارای پیشرفت بالای 60 درصد و نصب ماشین آلات است که بخش زیادی از آن تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: امسال با رویکرد مهار تورم و رشد تولید برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت و حمایت از صنایع کوچک در مرحله اجرا داریم که هدف اصلی رفع چالش‌ها و مشکلات و کمک به بهره‌برداری طرح های صنعتی درحال ساخت و ساز است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه ریزی برای تسریع در واگذاری زمین در شهرک صنعتی جدیدالتاسیس دارویی بیضا خبرداد و گفت: عملیات توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی درحال انجام است و بر اساس برنامه ریزی از مهرماه امسال فرآیند واگذاری را آغاز می‌کنیم. 

هاشمی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات متنوع حمایتی به صنایع کوچک استان گفت: در بخش خوشه‌های صنعتی، 20 خوشه در استان شناسایی شده که مطالعات امکان سنجی 13خوشه انجام و از این تعداد تاکنون خوشه های گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال، شوریجات و ترشیجات و رب گوجه، خرمای جنوب فارس و فرش دست بافت به مرحله پیاده سازی و اجرا و توسعه یافتگی رسیده‌ و خاتمه یافته‌اند و خوشه گیاهان دارویی نیز که امسال در روز صنعت و معدن بعنوان خوشه برتر کشور انتخاب شد در مرحله نهایی توسعه یافتگی قرار دارد و خوشه مسقطی لار نیز در مرحله اجرای برنامه‌های خوشه‌ای قراردارد.

وی با اشاره به انجام مطالعات امکان سنجی خوشه های انجیر استهبان و سنگ نی ریز نیز گفت: اجرای این خوشه‌ها نیز در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.

هاشمی حمایت از 50 پایان نامه تحصیلات تکمیلی، برگزاری 326 تور صنعتی، برگزاری 2100 دوره آموزشی ویژه 72 هزار فعال و شاغل صنعتی را از مهمترین اقدامات حمایتی انجام شده از صنایع کوچک اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی را از اولویت های امسال بیان کرد و گفت: با برگزاری کلینیک صنعت و عارضه یابی واحد های صنعتی و نیز پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی با سایر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید امسال نیز احیای افزایش ظرفیت   160واحد در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح آمارگیری و به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی گفت: در قالب این طرح که از ابتدای تیر امسال آغاز شده، بصورت میدانی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی رصد و پایش آخرین اطلاعات آنها در سامانه ثبت می‌شود تا با بهره گیری از اطلاعات موجود بتوان برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز