خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبرداد؛

پیشرفت ۸۸ درصدی آبرسانی تالوار به همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۲۸۱

اتمام پروژه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه آبرسانی تالوار به همدان در دولت سیزدهم با پیشرفت ۸۸ درصدی داشته است، گفت: اتمام صد درصدی پروژه نیازمند هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایلنا از همدان، رضا اخلاص مند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آبرسانی از تالوار در 17 سال گذشته پیشرفت 32 درصد داشته و در دولت سیزدهم به 88 درصد رسیده است به عبارتی این پروژه در 17 ماه اخیر با 56 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

وی افزود: آبرسانی از تالوار مهم ترین پروژه آبرسانی همدان است که کل خط انتقال 148 کیلومتر آن صد درصد اجرایی و لوله گذاری انجام شده همچنین خط بای پس آن نیز تکمیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مسیر خط انتقال آب تالوار به همدان سه ایستگاه پمپاژ آب ایجاد شده است، بیان کرد: در حال حاضر ایستگاه اول و دوم این خط پیشرفت 90 درصدی و ایستگاه سوم نیز پیشرفت بالای 80 درصد دارد.

اخلاص مند ادامه داد: مجموع ارتفاع ایستگاه‌های پمپاژ آب ایجاد شده 576 متر است به طوریکه ارتفاع ایستگاه اول و دوم 220 متر و ایستگاه سوم 136 متر است.

وی عنوان کرد: پمپ‌ها و تابلو برق ایستگاه‌ها نصب شده و تنها یک سری محوطه سازی باقی مانده که اگر اعتبارات به موقع اعلام شود به طور کامل انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه از هزار و 118 میلیارد اعتبار تالوار در سال 1400 حدود 886 میلیارد تومان آن تخصیص و هزینه شده است.

اخلاص مند افزود: برای تکمیل پروژه آبرسانی از تالوار در حال حاضر هزار و 986 میلیارد اعتبار نیاز است که در صورت تزریق شدن پروژه فوق صددرصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت.

 تصفیه خانه مهاجران چشم انتظار هزار و 160 میلیارد تومان اعتبار 

وی در خصوص آخرین وضعیت تصفیه خانه مهاجران نیز بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت نهایی آب در تصفیه خانه مهاجران به دستگاه اوزون زنی و محوطه سازی نیاز داریم که حدود هزار و 1160 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در حال حاضر 900 تا 950 لیتر آب در ثانیه توسط تصفیه خانه مهاجران تصفیه می شود که اگر اعتبار مورد نظر تزریق شود امکان بهره برداری از هزار و 800 لیتر آب در پاییز امسال محقق می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود، عنوان کرد: با تزریق آب ژاول آرسنیک و کلرزنی این امکان ایجاد می‌شود که آرسنیک در آب تالوار را به حد صفر برسانیم ولو اینکه در آبی که در حال حاضر تحویل شبکه توزیع استان شده هم سالم و استاندارد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال آورده سد اکباتان 18.9 میلیون متر مکعب گزارش شده است، گفت: ذخیره کنونی سد اکباتان 6/5 میلیون مترمکعب است.

اخلاص مند افزود: آورده سد اکباتان در سال گذشته 19.6 میلیون مترمکعب بود که امسال روند کاهشی داشته با این حال با مدیریت مصرف و تامین آب صورت گرفته در استان همدان مشکل آب نداشتیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت میانگین بارش‌های استان نیز گفت: امسال بارش ها در همدان 25 درصد نسبت به کوتاه مدت با 289 میلی متر بارندگی افزایش داشته اما نسبت به بلند مدت 16 درصد کاهش یافته است.

اخلاص مند عنوان کرد: استان همدان در سه حوزه آبریز قرار دارد که 55 درصد فلات مرکزی، 34 درصد کرده و 11 درصد در سفید رود بزرگ است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در خصوص تعریض رودخانه های استان همدان نیز بیان کرد: در استان ما 1500 کیلومتر رودخانه وجود دارد که در حال حاضر 600 کیلومتر آن تعیین حریم و تعریض شده است.

اخلاص مند در خصوص تعریض رودخانه گنجنامه نیز گفت: درصورتی‌که کمیسیون ماده 100 اعلام نظر کند، بازگشایی و ساماندهی مسیر این رودخانه را انجام خواد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز