خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

اتمام عملیات اجرایی تصفیه‌خانه تویسرکان تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۵۶۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: عملیات اجرایی خط انتقال و تصفیه‌خانه شهرستان تویسرکان تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال و تصفیه‌خانه آب شرب است، اظهار کرد: ظرفیت سد سرابی بیش از ۹ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه خط انتقال آب از سد سرابی تا شهر تویسرکان به طول بیش از ۱۵ کیلومتر است، افزود: این پروژه شامل چهار کیلومتر خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه خانه و بیش از ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب پاک یا تصفیه شده از تصفیه‌خانه به مخازن داخل شهر تویسرکان است.

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه خط انتقال آب از سد سرابی تا شهرستان تویسرکان را تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: ۲۴۰ متر از انتهای خط و دو حوضچه این پروژه باقیمانده است که به‌زودی عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

اخلاص‌مند نوع لوله‌های به‌کار رفته در خط را از نوع چدن داکتیل و GRP دانست و افزود: قطر لوله‌های ۵۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به احداث پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به روش BOT از پیشرفت فیزیکی این پروژه تا ۹۸ درصد خبر داد و افزود: ظرفیت تصفیه خانه شهرستان تویسرکان ۳۳۰ لیتر در ثانیه است.

وی مجموع فعالیت عمرانی باقیمانده تصفیه‌خانه را اقدامات پدافندی، محوطه‌سازی، حفاظت هوشمند، فنس کشی یاد کرد و گفت: در آینده نزدیک عمیات عمرانی این تصفیه‌خانه به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تصریح کرد: تصفیه‌خانه به روش BOT ساخته و طبق گفته سرمایه گذار تاکنون بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این تصفیه خانه هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز