خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست فارس خبر داد؛

دستگیری ۶۲۴ متخلف محیط زیست طی ۵ ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۷۲۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: طی پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش میزان تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی در فارس بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، عطا پورشیرزاد یکشنبه ۱۲ شهریور در جمع خبرنگاران ضمن مقایسه عملکرد امسال و سال گذشته یگان حفاظت محیط زیست فارس، گفت: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یگان حفاظت فارس در پنج ماه منتهی به انتهای مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای عملکرد بهتر و موثرتری در زمینه پیشگیری از تخلفات محیط زیستی بوده است.

پورشیرزاد با بیان اینکه پایش تخلفات شکار و صید غیرمجاز و کشف سلاح‌های مجاز و غیرمجاز و جنگی مهمترین عملکردها در این حوزه بوده است، گفت: امسال شاهد رشد حدود ۱۰ درصدی در کشف سلاح‌های مجاز و غیرمجاز و جنگی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: تعداد تخلفات کشف شده در پنج ماهه اول امسال حدود ۴۹۷ مورد و تعداد متخلفان دستگیر شده تا پایان مرداد امسال ۶۲۴ نفر بوده است.

پورشیرزاد ضمن بیان اینکه افزایش عملکرد بیانگر تلاش بیشتر، انگیزه بهتر و پایش خوب کارکنان اجرایی در مناطق است، افزود: در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی با توجه به گشت و پایش مداوم مناطق توسط محیط بانان و عوامل اجرایی یگان شاهد کاهش تخلفات هم در تعداد پرونده‌های متشکله هم در میزان اراضی تصرف شده هستیم که آمار مربوطه موید این امر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کشف تخلفات شکار و صید بخصوص تعداد پرندگان شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۷۶۲ فرد پرنده از نوع کبک، تیهو، کبوتر، قمری، کاکلی، دراج، سهره، گنجشک، فاخته، بلبل، دلیجه، سارگپه، مرغ بهشتی، پری شاهرخ، طاوس، طوطی، فلامینگو، جغد، سبزقبا، بلدرچین، طرقه، مرغ مینا، زاغی و... از انواع پرندگان، کشف و به طبیعت بازگشته است.

پورشیرزاد اضافه کرد: پستانداران شکار و زنده‌گیری شده تعداد ۶۳ فرد، از نوع آهو، کل، گراز، تشی، قوچ، میش، کفتار، بز، میمون، گرگ، شترمرغ، شغال، خرگوش، بره و تعداد خزندگان شکار و زنده گیری شده ۲۰ فرد از نوع لاک پشت برکه‌ای، لاک پشت مهمیزدار، مار پیتون، تمساح پوزه کوتاه بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست فارس با عملکردهای شاخص ساز امسال در کشور درخشیده است، گفت:  این امر نشان دهنده کنترل و گشت زنی بیشتر محیط بانان در مناطق بوده و امید است با رشد فرهنگ محیط زیستی در حوزه شکار و صید و نگرش مردمی در این مورد شاهد از بین رفتن این گونه‌های ارزشمند نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز