خبرگزاری کار ایران

توسط شرکت آب و فاضلاب شیراز؛

ایستگاه پمپاژ آب محمدیه به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۰۴۵

ایستگاه پمپاژ آب محمدیه با هدف انتقال آب خط سد درودزن به مخزن محمدیه؛ توسط شرکت آب و فاضلاب شیراز با حضور نمایندگان شیراز در مجلس و فرماندار شهرستان شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، فرماندار شهرستان شیراز در این مراسم با اشاره به اینکه با شهرهای شیراز، صدرا، داریون و خانه زنیان آماده همکاری در حوزه آب هستیم، گفت: در این راستا اعتبارات ملی-دولتی و عمرانی در اختیار خواهیم گذاشت و آمادگی هرگونه تامین اعتباری را داریم تا وضع  آب شهرستان بهتر از قبل شود.

لطف اله شیبانی در خصوص تخصیص اعتبارات نیز گفت: اعتباراتی که در اختیار کمیته شهرستانی است در ردیف اول بحث آب است و بیشترین اعتبارات برای آب است و حتی بهداشت و آموزش و پرورش هم در رتبه بعدی هستند و آماده هستم تا تامین اعتبار شکل گیرد و روز به روز وضع آب شهرستان بهتر و بهتر شود.

وی معتقد است این اقدامات ارتباط مستقیمی با زندگی و معیشت مردم دارد و نتیجه این زحمات در بخش های مختلف دیده می شود.

شبیانی یادآور شد : در مورد روستاهایی که عملا در اختیار آبفا شیراز نیستند مثل قلات، پیگیری می کنیم تا مجوز آن روستاها هم به آبفا شهرستان تفویض شود.

ایستگاه پمپاژ آب محمدیه به بهره برداری رسید

بهره برداری از پمپاژ محمدیه با هدف انتقال آب خط سد درودزن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: ایستگاه پمپاژ محمدیه شیراز با هدف انتقال آب خط سد درودزن به مخزن محمدیه بدون نیاز به کنترل شیر آلات روی خط اصلی، وارد مدار بهره برداری شد.

بهمن بهروزی ضمن تبریک هفته دولت گرامی با اشاره به بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب محمدیه همزمان با هفته دولت بیان کرد: این تاسیسات در سال ۱۴۰۰ طراحی و پس از طی فرآیند برق رسانی، احداث پست برق، اجرای منصوبات الکتریکال و مکانیکال و عملیات سازه ای در خرداد ماه ۱۴۰۲ وارد فاز مقدماتی بهره برداری شد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه پمپاژ محمدیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال در شهریور ماه ۱۴۰۲ وارد فاز نهایی بهره برداری شد، تصریح کرد: با احداث آن شرایط استفاده از فشار موجود خط اصلی، برای انتقال آب به مخازن پایین دست فراهم شد.

بهروزی خاطرنشان کرد: زمانی که خط دوم وارد شیراز شد باید اقداماتی روی خط و ایستگاه پمپاژ انجام می شد و برای این کار ورودی خط در میدان رودکی بسته می شد تا خط فشار هد بگیرد  و وارد مخزن شود که با احداث ایستگاه مخزن خوشبختانه نیازی به انجام این کار نیست.

مدیرعامل آبفا شیراز تصریح کرد: با استارت این پمپ مناطق والفجر، شهرک مهدیه، بولوار طلائیه، سجادیه، سیمان و شهرک های چنوبی از این ایستگاه پمپاژ بهره مند می شود.

بهروزی  با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب شیراز در دولت سیزدهم از سال 1400 تا کنون گفت: در میزان توسعه و اصلاح شبکه و خطوط انتقال آب265 کیلومتر، میزان توسعه شبکه و خطوط انتقال فاضلاب 168 کیلومتر و حفاری و لوله گذاری چاه با 20 حلقه چاه  انجام شده است.

وی به پروژه‌ای شاخص در دست اجرا در بخش آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: در بخش آب احداث مخزن 20 هزار مترمکعبی حسین آباد سرتل با 9 درصد پیشرفت، احداث مخزن 10 هزار مترمکعبی گلدشت حافظ با 21 درصد پیشرفت و احداث مخزن 2 هزار متر مکعبی بیدزرد با 65 درصد پیشرفت در دست اجرا است.

ایستگاه پمپاژ آب محمدیه به بهره برداری رسید

بهروزی ادامه داد: همچنین در بخش فاضلاب بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا با 98 درصد و بخش لجن مدول 1و 2 تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز با 82 درصد در دست اجرا است.

مدیر عامل آبفا شیراز همچنین به پروژه های شاخص سال 1402 اشاره وافزود: احداث مدول 3 و 4 تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز با ظرفیت 100 هزار متر مکعب در شبانه روز، احداث مدول1 تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا با ظرفیت 13هزار متر مکعب در شبانه روز در دست اجرا است.

مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به اینکه تابستان امسال تا قبل از مردادماه قطعی هایی در سطح شهر داشتین ابراز کرد: تا آن زمان خط دوم با ظرفیت فعلی وارد نشده بود و در حال حاضر  از خط دوم با ظرفیت بیشتر وارد شده است و با این حساب میزان برداشت از  آب های سطحی 35 درصد وآب چاه 65 درصد رسیده است.

بهروزی خاطرنشان کرد: در زمستان میزان برداشت از چاه ها کمتر می شود و این نسبت تغییر می کند و با اضافه شدن این 800 لیتر تعدادی از چاه ها در مسیر خاموش شده است.

وی ابراز امیدوار کرد که با اضافه شدن ظرفیت کامل خط که 3 متر مکعب در ثانیه است در سال آینده وارد مدار شود و با این حساب 126 میلیون متر مکعب  در سال را از آب های سطحی استفاده کنیم که با 190 میلیون متر مکعبی که مصرف فعلی است حدود 70 درصد آب سطحی می شود و آینده خوبی را برای آب های زیر زمینی رقم می زند.

وی یادآور شد  که در بحث آب های زیرزمینی درحال حاضر از حدود 240 حلقه چاه تامین می شود و در تابستان که پیک مصرف است حدود 4هزار و 500لیتر در ثانیه از چاه ها و مابقی از آب سد است و امید است با ظرفیتی که اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز