خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

اشتغالزایی برای بیش از دو هزار نفر توسط جهاد کشاورزی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۴۵۳

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از افتتاح پروژه‌های اقتصادی هفته دولت و بهره‌مندی چهار هزار خانواده از این پروژه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامرضا قنبری اظهار کرد: در هفته دولت ۱۰۰ پروژه اقتصادی با اعتبار سرمایه‌گذاری ۱۹۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. به‌واسطه این پروژه‌ها دو هزار و ۳۰۳ شغل ایجاد شده که چهار هزار خانواده از آن بهره‌ خواهند برد.

وی با بیان این که «با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش ۴۷ درصدی بارندگی، پروژه‌هایی در جهت افزایش بهره‌وری آب در الویت قرار گرفت» تصریح کرد: بر همین اساس خراسان رضوی رتبه اول احیا و مرمت قنوات با تعداد ۵۰۰ رشته قنات به طول ۱۳۰ کیلومتر را در سال گذشته کسب کرده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در راستای کاهش مصرف آب حدود شش هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی استان تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.

قنبری بیان کرد: در زمینه اعطای تسهیلات در حوزه دام و شیلات نیز استان رتبه اول و دوم را در کشور کسب کرده است. یکی دیگر از اقدامات سال گذشته معرفی اقلام مقاوم در برابر کم‌آبی و شوری آب بوده است. همچنین آبزیان سازگار با آب شور نیز معرفی شدند و طی سال ۱۴۰۱ در استان برای اولین بار خاویار تولید شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد صنعت طیور استان تحت زنجیره‌های تولید قرار گرفتند و توانستیم از این طریق قیمت تمام شده در مزرعه و بازار را کنترل کنیم. همچنین در طرح تنظیم بازار ۱۰۷ هزار تن کالای اساسی توزیع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز