خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع‌طبیعی استان مرکزی تأکید کرد؛

صدور گواهی مستثنیات تنها از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۷۸۹

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه پذیرش هرگونه درخواست استعلام اراضی در خارج از بستر سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ممنوع است، گفت: باید در نظر داشت که این خدمت به صورت الکترونیکی و صرفاً توسط سامانه پنجره واحد زمین ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: با توجه به ماده یک ضوابط اجرایی، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان تنها درگاه ارتباطی با متقاضیان اخذ خدمات حوزه زمین و ساختمان کشور محسوب می‌شود و پذیرش درخواست صدور «گواهی مستثنیات» از این پس، تنها از طریق سامانه مذکور امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: این موضوع از طریق پاسخ به استعلام اراضی یا صدور گواهی مستثنیات صورت می‌گیرد و از این جهت می‌توان گفت که گواهی یاد شده، یکی از پایه‌ای‌ترین استعلام‌های حوزه اراضی به شمار می‌رود که در اغلب خدمات قابل ارائه در اراضی کشاورزی و اراضی ملی مورد نیاز است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: این خدمت پیش از این توسط ادارات کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری و به وسیله مراجعه حضوری متقاضی به دفاتر پیشخوان ارائه می‌شد، اما از این پس تنها مرجع ثبت این درخواست سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.

محمدی تصریح کرد: این فرایند به صورت کاملاً الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان و همچنین به صورت رایگان از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین صورت می‌پذیرد. همچنین از امروز نیز دسترسی دفاتر پیشخوان به منظور ارسال مستقیم درخواست استعلام به سامانه سبا قطع می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین پوشش متقاضیان مردمی با شرایطی نظیر سالمندان، معلولین، افراد کم‌سواد یا بی‌سواد که منجر به عدم توانمندی آنها در ثبت الکترونیکی درخواست‌ها می‌شود، برابر تفاهم‌نامه با کانون دفاتر با سازمان فناوری اطلاعات ایران از طریق ثبت درخواست در درگاه متقاضیان امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تأکید کرد: صدور گواهی مستثنیات توسط سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، نخستین گام در حفاظت اراضی ملی و جلوگیری از اتلاف و تغییر کاربری و تشخیص و تفکیک آنها از اراضی مستثنیات است.

محمدی ابراز داشت: مدارک مورد نیاز جهت استعلام متقاضیان برای استفاده از خدمت الکترونیکی استعلام اراضی شامل مختصات نقاط (پولیگون) زمین مورد استعلام، نامه مرجع استعلام کننده، نوع سند، شماره پلاک اصلی، آدرس محلی زمین و اسکن نقشه زمین است.

وی اضافه کرد: همچنین صدور گواهی مستثنیات تنها یکی از خدمات و استعلامات پرکاربردی است که توسط سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ارائه می‌شود. همچنین خدماتی همانند تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و صنعتی، تعیین نوعیت اراضی، تعیین حدود اراضی روستایی و صدور مجوز تأسیس و توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی نیز در این سامانه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز