خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع‌طبیعی استان:

تأمین پهباد برای کنترل حریق در استان مرکزی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۸۹۶

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه برای پیش‌بینی مسیر پیشروی آتش‌سوزی مراتع نیازمند پهپاد هستیم و تأمین آن یک نیاز ضروری است، گفت: یکی از کاستی‌های موجود در استان در اختیار نبودن پهپاد برای پیش‌بینی آتش‌سوزی و همچنین کنترل و اطفای حریق است.

به گزارش ایلنا، عبدالحسین محمدی با تأکید بر اینکه استان مرکزی نیازمند یک دستگاه پهپاد است، افزود: در بحث حریق و پیش‌بینی در حوزه فنی و آبخیزداری وجود پهپاد ضروری است و باید این نیاز در  سطح ملی تأمین شود.

وی ادامه داد: در حال پیگیری این موضوع هستیم که در مرکز استان و همچنین شهرستان‌های تابعه یک تا 2 دستگاه پهپاد تأمین شود. چرا که اگر آتش‌سوزی رخ دهد، به چنین تجهیزاتی نیاز داریم تا بتوانیم عملیات حریق را به خوبی مدیریت کنیم.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون به کمک منابع اعتباراتی ملی و استانی، مجموعه یگان حفاظت منابع‌طبیعی این استان به وسایل اطفای حریق و دمنده‌های جدید مجهز شده است.

محمدی تصریح کرد: همچنین تجهیزات فردی اعم از لباس و کفش نیز تهیه شده که آثار خوب آن را در اطفای حریق مراتع به خوبی شاهد هستیم. به منظور تأمین این تجهیزات 300 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و بروزرسانی و تعمیر وسایل نیز به صورت کامل در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 فقره حریق در سطح 6 هکتار از عرصه‌های طبیعی استان رخ داده است که این میزان نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است. بنابراین عملاً وضعیت مناسبی را در این حوزه شاهد هستیم.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تأکید کرد: خوشبختانه در سال جاری با توجه به مقدمات انجام شده در فروردین ماه و برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات کتعدد با سازمان‌های مردم نهاد و کشاورزان و تبیین موضوع، آمار حریق نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

محمدی ابراز داشت: استان مرکزی در مقایسه با دیگر استان‌ها در حوزه آمار حریق مراتع از جایگاه خوبی برخودار است. در این شرایط اگر در مرداد ماه نیز با این وضعیت پیش‌روی داشته باشیم، عملکرد خوبی را در مدیریت حریق ثبت خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز