خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا از یاسوج مطرح شد؛

وزارت ارتباطات، سامانه مدیریت زمین را در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۷۱۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از سازمان اطلاعات فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را در این استان راه اندازی کند.

"سیدعیسی حسنی"در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با برشمردن اهداف و ویژگی های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: اجرای این سامانه بدلیل آماده نبودن زیرساخت تاکنون در این استان ایجاد نشده است.

وی گفت: سازمان اطلاعات فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بعنوان مُجری سامانه الکترونیکی پنجره واحد مدیریت زمین، اقدامی در این ارتباط برای استان کهگیلویه و بویراحمد نکرده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه سامانه "پنجره واحد زمین" در راستای مقابله با زمین خواری راه اندازی شده است، اظهارداشت: استفاده از این سامانه، تصرف غیرقانونی و دست اندازی بر املاک را کوتاه می‌کند و ضرورت مقابله با زمین خواری نیز از دلایل توجیهی راه‌اندازی این سامانه است.

حسنی افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جرائم در حوزه زمین شکل می‌گیرد، این سامانه تخلفات را در حوزه املاک روشن کرده و از آن جلوگیری می‌کند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، هدف از راه‌اندازی سامانه "پنجره واحد زمین" را پیشگیری از وقوع مفاسد و جرایم در حوزه اراضی و املاک، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات و جلوگیری از جعل استعلامات، ارتقای مدیریت منابع حوزه اراضی و املاک، یکپارچه شدن اطلاعات در حوزه اراضی، پرهیز از هدر رفت منابع بیت‌المال و کاهش زمین خواری برشمرد.

وی گفت: بهره‌برداری از این سامانه می‌تواند در راستای حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی و رفع تداخلات زمین‌های کشاورزی بین دولت و مردم نقش چشمگیری داشته باشد.

به گفته حسنی، متقاضیان زمین برای طرح‌های اقتصادی، می‌توانند با ورود به این سامانه و با مشاهده اراضی مُستعد بهره‌برداری در قالب طرح‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و منابع طبیعی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به دستگاه‌های متعدد در زمان کوتاه‌تری مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کنند که این موضوع هم در افزایش بهره‌وری تولید کشور و هم در حفظ منابع ملی برای نسل‌های آینده مؤثر است.

این استاد دانشگاه افزود: ثبت و صدور مجوزهای مرتبط با ساخت و ساز در اراضی و املاک خصوصی و استعلامات مربوطه، ثبت و واگذاری بهره‌برداری از اراضی و املاک ملی، دولتی و وقفی، ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی زمین خواری و نظارت بر اجرای قوانین مرتبط با حوزه زمین، اهداف چهارگانه‌ این سامانه است.

به گزارش ایلنا، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک است که به منظور ایجاد سهولت در ارایه خدمات و مجوزهای زمین محور و مدیریت و پایش بهینه اراضی ایجاد و در برخی از استان های کشور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز