خبرگزاری کار ایران

استاندار:

استان گلستان جزء ۴ استان دچار تنش آبی است 

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۴۷۲

استاندار گلستان گفت: استان گلستان جزء ۴ استان دچار تنش آبی است و پروژه شیرین سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی مردم استان ضروری است.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمد زنگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: درحال حاضر مقدمات سفردوم رییس جمهور به استان گلستان آماده است و در این سفر هزار و ۵۶۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: با افتتاح و کلنگ زنی طرح های اقتصادی و عمرانی در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان بیش از ۳۹ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: طی ۲ سال اخیردر استان بیش از ۱۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در زمینه های حمل و نقل، تامین مواد اولیه، پرورش ماهی، تولید لامپ کم مصرف و..... جذب شد.هدف گذاری صادرات کالای غیر نفتی از گلستان ۵۰۰ میلیون دلار است.

وی افزود: بیش از ۲۵ درصد از سموم کشاورزی و ۱۵ درصد از روغن مورد نیاز کشور در کارخانجات گلستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: میانگین درآمد سرانه استان گلستان از میانگین 47.4 درصد به بالای 50 درصد رسیده است و بخش صنعت به  رشد 7.9 درصدی و جز پنج استان برتر کشور در بخش صنعت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان جزء ۴ استان دچار تنش آبی است و موضوع آب در استان یک چالش جدی است که باید تامین اعتبار انجام بگیرد.پروژه شیرین سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی مردم استان ضروری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز