خبرگزاری کار ایران

دانش‌آموزان قزوین و تهران از نیروگاه شهید رجایی بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۸۷۹

300 دانش‌آموز از استان‌های قزوین و تهران برای آشنایی با روند تولید برق، اهمیت این صنعت و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف از نیروگاه شهید رجایی بازید کردند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل موتاب‌ها در بازدید دانش‌آموزان قزوین و تهران از نیروگاه شهید رجایی گفت: دانش‌آموزان فرهنگ صحیح مصرف را از خانواده خود می‌آموزند، از آن‌ها می‌خواهیم نماینده مجموعه نیروگاه در نهادینه‌کردن رعایت مصرف برق در ساعات اوج مصرف باشند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی ادامه داد: شما دانش‌آموزان باید ضمن‌ صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی و ترویج این فرهنگ مهم در فصل گرما به ‌خصوص در ساعت‌های اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ خانواده‌ها را از دلایل عدم‌ استفاده از وسایل و تجهیزات برقی پرمصرف در این ساعات آگاه کنید.

وی عنوان کرد: در فصل تابستان و گرما استفاده از تجهیزات سرمایشی مانند کولرهای آبی و گازی در منازل، ادارات و شرکت‌ها به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و همین عامل‌ موجب چالش و فشار مضاعف برق در شبکه سراسری و متعاقب آن به وجود آمدن قطعی‌های مکرر برق می‌شد که امسال هم همانند سال گذشته تاکنون قطعی برق منازل را در کشور نداشته‌ایم.

این مسئول علاوه بر بیان اهمیت و ارزشمندی انرژی الکتریکی و وابستگی همه صنایع به‌ این نعمت، به تشریح سختی‌های تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی و هزینه‌های بسیار زیاد فرآیند تولید انرژی الکتریکی پرداخت.

وی عنوان کرد: نیروگاه شهید رجایی یکی از نیروگاه‌های کلیدی و از مهم‌ترین نیروگاه‌های تولیدکننده برق کشور است که بیش از ۳ و نیم درصد برق کل کشور را تأمین می‌کند‌.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی ادامه داد: با توجه به اهمیت صنعت برق در رشد اقتصادی و ضرورت خوداتکایی در تأمین نیازمندی‌های داخلی در این حوزه، توانسته‌ایم به دانش ساخت نیروگاه دست پیدا کنیم و نمونه‌هایی از این نیروگاه‌ها در نقاط مختلف کشور با کوشش متخصصان داخلی، تولید، نصب و راه‌اندازی شده و بعد از انقلاب ظرفیت تولید برق در کشور 13 برابر شده است.

بازدیدکنندگان با حضور‌ در اتاق فرمان نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی، سالن توربین، برج خنک کننده نیروگاه بخار، حضور یافته و توضیحات لازم را جهت آشنایی با ساختار نیروگاه از کارشناسان مربوطه دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز