خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ زنی ۸۶ پروژه هفته دولت در تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۷۷۷

فرماندار تربت حیدریه از افتتاح و کلنگ زنی ۸۶ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۳۹۵ میلیارد تومان در هفته دولت خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر کی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برخی پروژه‌ها و طرح های عمرانی انجام شده ودر حال انجام شهرستان گفت: در هفته دولت امسال ۷۵ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و ۱۱ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

کی پور افزود: بیشترین اعتبارات مربوط به حوزه راه، مسکن، برق، مخابرات و حوزه های زیرساختی شهرستان بوده که هریک از دستگاه های اجرایی با توجه به ماموریت های محوله و از محل اعتبارات تخصیص یافته توسط دولت و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی پروژه تعریف کردند و درهفته دولت شاهد بهره برداری و به ثمر رسیدن آن هستیم. 

وی گفت: در هفته دولت مازاد بر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها، اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری میز خدمت، حضور در مساجد در بحث جهاد تبیین و ارائه گزارش عملکرد برنامه های دولت به مردم از دیگر برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: همچنین طرح نهضت ملی با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان با ۱۷۸ هکتار زمین که در دو نقطه شهرتامین شده است که به واگذاری آنها آغاز می شود. 

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: محور اصلی تمام طرح های عمرانی حوزه زیرساخت‌ها شامل راه‌سازی، مسکن، مخابرات و آموزش و پرورش است و البته تا آغاز هفته دولت احتمال افزایش میزان طرح‌ها و حجم سرمایه‌گذاری وجود دارد و همچنین حفظ و نگهداشت واحدهای فعال، فعال سازی واحدهای راکد، ایجاد واحدهای جدید و... از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال انجام شده است. 

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته طی هفته دولت پارسال تا امسال اظهار کرد: در حوزه آب با یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شامل اجرای خط انتقال، اصلاح شبکه، آبرسانی به روستاها و مدیریت توزیع و در حوزه برق بازسازی شبکه، جایگزینی شبکه کابل خودنگهدار به جای شبکه مسی، توسعه شبکه روستایی و شهری و تعمیرات با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

کی‌پور همچنین گفت: در حوزه گاز خط تقویتی و گازرسانی و توسعه شبکه با اعتبار سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال انجام گرفت و در حوزه زیر ساختها احداث جاده، زیرسازی و روکش آسفالت با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، در حوزه مسکن تسهیلات روستایی، طرح هادی، قیر رایگان، تسهیلات مقاوم سازی و تسهیلات نهضت ملی مسکن با یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار تربت حیدریه همچنین به اقدامات دولت در حوزه جهاد کشاورزی اشاره و اظهار داشت: اجرای طرح آبیاری نوین، تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و موارد مشابه این حوزه با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال، حوزه شهرداری‌ها شامل بهسازی و بازگشایی معابر، آسفالت ابنیه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دیگر اقدامات به شمار می رود.

وی همچنین در خصوص بحران آب شهرستان تربت حیدریه گفت: هم اکنون تامین آب پایدار برای شهر و روستاهای تربت حیدریه از طریق برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در دست انجام است که در این راستا نیاز مناطق بحرانی یا کم فشار اولویت دارد.

وی با یادآوری کمبود آب شرب تربت حیدریه در زمان حاضر و اقدامات کوتاه مدت فوریتی برای جبران آن گفت: اکنون با زون بندی مناطق و محلات تربت حیدریه به دنبال توزیع هوشمند هستیم به عبارت دیگر با کاهش فشار نقاط پرآب ؛ سرریز آن را به مناطقی اختصاص می دهیم که با قطعی یا کاهش فشار مواجه هستند.

وی افزود: همچنین برای جبران کمبود آب آشامیدنی تربت حیدریه در میان مدت اقدام به حفر چهار حلقه چاه در یکی از مناطق حومه شهرستان و انتقال آن از طریق خط لوله ۱۳ کیلومتری شده است که بزودی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار مصرف قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز