خبرگزاری کار ایران

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو مطرح کرد؛

فولاد مبارکه می‌تواند سرمایه مورد نیاز تامین گاز صنعتگران فولاد را فراهم نماید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۵۸

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: فولاد مبارکه به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری دولت می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری نماید. اما توجه شود که گاز حاصل از این سرمایه‌گذاری باید به صنعتگران اختصاص یابد.

به گزارش ایلنا، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تامین مواد اولیه برای فولاد مبارکه یک چالش بلند مدت است. ورود کنسانتره و گندله آهن اسفنجی به بورس کالا بیش از ۱۰ میلیون تن عرضه در بورس کالا داریم اما حدود ۳ میلیون تن خریداری شده است. بنابراین بحران تقاضا داشتیم و این میزان کمی بوده است بنابراین شرکت‌های تولیدکننده اقدام به صادرات تولیدات خود نموداند بنابراین نیاز است که برای این بحران به صورت بلند مدت طرح و برنامه‌ریزی کرد.

وی تشریح کرد: یکی از راهکارهای این مسئله سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف است، باید ذخایر سنگ آهن شناسایی شده و در صورت نیاز در عمق اکتشاف و بهره‌برداری صورت گیرد، همچنین باید افزایش بهره‌وری نیز صورت گیرد و نیاز است تا مانند سایر کشورها به منظور تامین انرژی از قراضه استفاده نماییم. استفاده از قراضه می‌تواند ضمن حل مشکل تامین مواد اولیه مشکل تامین انرژی را در صنایع فولادی حل نماید. همچنین نیاز است تا وارداتی نیز از سایر کشورها داشته باشیم و بر روی اکتشاف و تامین آن از سایر کشورها سرمایه‌گذاری نماییم.

وی با اشاره به بهره‌مندی شرکت فولاد مبارکه از خدمات دانش بنیان گفت: برای مجموعه فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای خاورمیانه بسیار مهم است که در بهره‌مندی از خدمات دانش بنیان و به‌روز همسو با دیگر کشورها حرکت نماید و بتواند هزینه‌های تولید، میزان مصرف انرژی و آب مصرفی و ... را کاهش داده و کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهد.  استفاده از فناوری‌های به‌روز میتواند در این امور کمک شایانی داشته باشد و خوشبختانه فولاد مبارکه توانسته است در این امور نیز همکاری‌های موثری داشته باشد و با تکمیل این پروژه‌ها می‌توانیم شاهد کاهش بهای تمام شده فولاد در کشور باشیم.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو همچنین با اشاره به لزوم بهره‌گیری از امنیت سایبری در مجموعه فولاد مبارکه گفت: نیاز است که فولاد مبارکه به مانند سایر کشورها امنیت سایبری خود را ارتقا دهد که خوشبختانه در این امر نیز پروژه‌هایی را تعریف نموده است که برخی از آن‌ها به ثمر رسیده است. در ادامه باید به عنوان یک محور این دانش خود را به سایر شرکتهای فولاد سازی کشور منتقل کند و موجب امنیت فولاد کشور شود.

صباغ ادامه داد: فولاد مبارکه همواره در امر تولید پیشتاز بوده و باوجود مشکلات تامین انرژی در تابستان توانست تولیدات خود را افزایش دهد و توانست در زنجیره تامین به شکلی مدیریت کند که با وجود کاهش قیمت‌های جهانی نیاز خود را در کف قیمت تامین کند. در حوزه صادرات نیز باوجود مشکلات رقابتی با برخی کشورها توانست فروش صادراتی خوبی نیز داشته باشد و مسیر قفل شده ایران را باز نماید. همچنان در حوزه تامین گاز مورد نیاز نیز مذاکراتی صورت گرفته است اما اگر دولت در حوزه سرمایه‌گذاری در این امر دچار مشکل باشد فولاد مبارکه به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری دولت می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند. اما گاز حاصل از این سرمایه گذاری باید به صنعتگران اختصاص یابد.

خبرنگار سارا کریمی جم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز