خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران:

تعامل بانکها با واحدهای تولیدی، در افزایش سرمایه گذاری استان تأثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۱۶

نرخ تورم و مهم تر از همه، نرخ بهره ای که بر تسهیلات صنعتی و تولیدی تعلق می گیرد، جزو عواملی هستند که در فضای سرمایه گذاری استان تأثیر خود را می گذارند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران گفت: نحوه تعامل بانکها با واحدهای صنعتی درحال کار، یا طرحهای درحال سرمایه گذاری که از تسهیلات استفاده کردند و هم در بحثاستمهال و ارائه تسهیلات جدید به طرحهای نیمه تمام، در افزایش سرمایه گذاری استان تأثیرگذار است.

به گزارش ایلنا از ساری، سید مصطفی موسوی اظهار داشت: نرخ تورم و مهم تر از همه، نرخ بهره ای که بر تسهیلات صنعتی و تولیدی تعلق می گیرد، جزو عواملی هستند که در فضای سرمایه گذاری استان تأثیر خود را می گذارند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران افزود: سیاستهای دولت در جلوگیری از تورم، تأثیر زیادی روی عملکرد سرمایه گذاران داشته و دارد.


وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که بصورت کلان در فضای اقتصادی تأثیرگذار است، رکود حاکم در اقتصاد می باشد که خوشبختانه با لایحه دولت مبنی بر حمایت از واحدهای صنعتی و جلوگیری از رکود، گامهایی برداشته شده است.

موسوی با اشاره به ضرورت تقویت بازار عرضه محصولات برای تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: واحدهایی که درحال تولید هستند، به بازار نیاز دارند و یکی از مهمترین فاکتورهایی که در رونق واحدهای صنعتی تأثیر می گذارد، بازار است. اقدامات فعلی دولت در جهت رفع رکود و ایجاد یک فضای انبساطی برای واحدهای صنعتی در بازار، اعم از داخلی و خارجی، از طریق صادرات و رفع موانع صادراتی و وارداتی، به بهبود شرایط سرمایه گذاری در کشور و بخصوص مازندران که از موقعیت های سرمایه گذاری بالایی در بخشهای مختلف اقتصادی برخوردار است، کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران به تشریح اقدامات انجام شده در استان برای افزایش سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: در مازندران بدلیل موقعیت ویژه و اقلیم خاصی که وجود دارد، با کمبود زمین مواجه هستیم، بنابراین باید از زمین به بهترین شکل استفاده کنیم. آزاد سازی زمین های راکد صنعتی یکی از مهمترین اقدامات برای حضور سرمایه گذاران در استان محسوب می شود که از ابتدای امسال، واحدها و زمینهای خالی در شهرکها تعیین تکلیف می شوند تا بتوانیم پاسخگوی تقاضای سرمایه گذاران باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ مورد فسخ قرارداد انجام شده که در تیرماه ۶۵ هزار مترمربع زمین و در ماه مرداد ۲۰ هزار مترمربع از این زمینها آزاد سازی شد که پس از انجام مراحل قانونی، آماده واگذاری به سرمایه گذاران جدید می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران تأکید کرد: برای بهبود فضای سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان، لازم است تا مطابق قانون ۱۵۸ برنامه پنجم، دستگاههای خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات، امکانات زیرساختی مورد نیاز را برای همه شهرکها و نواحی صنعتی، در حد استاندارد فراهم نمایند که در اینصورت، همه شهرکها و نواحی صنعتی مازندران، در یک دوره ۳ ساله، به تمام امکانات زیرساختی مجهز می شوند، البته تحقق این هدف، نیازمند تخصیص اعتبارات است و سایر دستگاهها نیز باید به وظایف قانونی خودشان طبق ماده ۱۵۸ عمل کنند. براساس این قانون، دستگاههای خدمات رسان موظف هستند تا جلوی در واحد تجاری امکانات را ارائه کنند.


موسوی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات شرکت، نشست مشترک با بانک در شهرکها و نواحی صنعتی، برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی بوده تا بتوانیم از ظرفیت بانکهای استان در جهت تأمین نیاز واحدهای تولیدی در حوزه سرمایه در گردش و تسهیلات استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به محیط زیست حساس استان، ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب در نواحی صنعتی مازندران از اولویت کاری شرکت است که درحال حاضر ۱۱ تصفیه خانه درحال بهره برداری داریم و ۴ تصفیه خانه در دست ساخت است. هزینه ایجاد تصفیه خانه بالاست و از محل منابع ملی تأمین می شود که در سالجاری حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این بخش توانستیم جذب کنیم و امید است که ۴ تصفیه خانه را به پایان برسانیم، ۲ تصفیه خانه هم در دست طراحی داریم و درصورت تأمین منابع، ۲ تصفیه خانه هم آماده واگذاری به پیمانکار برای ساخت است که در مجموع با ساخت این تصفیه خانه ها، تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در سطح استان به ۱۹ تصفیه خانه خواهند رسید که بخش اعظم واحدهای ما را تحت پوشش قرار داده و دغدغه ما را نسبت به مسائل زیست محیطی استان برطرف خواهند نمود. این اقدامات، با هدف بهینه سازی فضای صنعتی استان انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز