خبرگزاری کار ایران

پلمب دومین آشپزخانه متخلف در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۶۱

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: دومین آشپزخانه طی دو ماه گذشته به دلیل استفاده از گوشت غیر مجاز پلمب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلیمانی اظهار داشت: طی دو ماه گذشته ضمن تشدید نظارت بر هتل‌ها و رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و تالارها و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای متصدیان واحدهای فوق، کارشناسان این شبکه اقدام به اخذ نمونه از مواد پروتئینی مصرفی این واحدها کردند که پس از انجام آزمایشات لازم مشخص شد دو واحد آشپزخانه در تیر و مرداد ماه از گوشت غیر قابل مصرف انسانی برای تهیه غذا استفاده می‌کرده‌اند.

وی افزود: با هماهنگی دادستانی و همکاری نیروی انتظامی هر دو واحد پلمب و متصدیان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور تاکید کرد: متصدیان واحدهای پذیرایی و آشپزخانه‌ها باید گوشت مورد استفاده واحد پذیرایی خود را از مراکز مجاز و معتبر که حاصل کشتار در کشتارگاه بوده و دارای مهر بهداشتی دامپزشکی و لیبل است تهیه و از خرید گوشت از افراد دوره گرد و کشتارهای غیرمجاز خودداری کنند.

سلیمانی یادآور شد: در هنگام بازدید کارشناسان این شبکه از واحد صنفی باید فاکتور خرید معتبر و لیبل گوشت با تاریخ خوانا و واضح موجود باشد در غیر این صورت گوشت غیرمجاز تلقی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد از خرید گوشت از پیش چرخ شده جدا خودداری و متصدیان قصابی‌ها موظفند در حضور مشتری اقدام به چرخ کردن گوشت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز