خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تاکید کرد؛

کتاب‌خوانی در لرستان تبدیل به فرهنگ غالب شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۰۹۸

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه ترویج کتابخوانی مساله بسیار مهمی است تاکید کرد: باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که کتابخوانی در لرستان تبدیل به فرهنگ غالب شود.

به گزارش ایلنا،  احسان یاوری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: با وجود غنای فرهنگی فوق‌العاده لرستان و وجود نخبگان و نویسندگان شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی اما مقوله کتابخوانی جایگاه خوبی در امور روزانه مردم استان ندارد.

وی با بیان اینکه فضای کتابخانه‌ای لرستان با سرانه متوسط کشور فاصله دارد تاکید کرد: نیاز است بودجه‌های لازم در زمینه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای افزایش پیدا کند چراکه کاهش اعتبارات این حوزه در کمیته‌های برنامه‌ریزی قابل توجیه نیست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان گفت: رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه از علاقه‌مندان و مروجان کتابخوانی هستند و همواره بر این امر تاکید دارند اما گاهی اوقات در کلام ایشان گله‌مندی از مقوله عدم پرداختن جامعه و متولیان دستگاه‌های فرهنگی به مقوله کتاب و کتابخوانی نیز وجود دارد.

یاوری با تاکید بر انجام اقدامات شایسته در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه افزود: تعابیر و تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد عدم توجه به امر کتاب و کتابخوانی تلنگری است تا نسبت به این مقوله مهم توجه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: افت دانش و دانایی موجب افول عرصه‌هایی همچون خدمات اجتماعی، زیرساخت‌های عمرانی، حوزه اقتصادی و حتی سیاست می شود بنابراین لازمه پیشرفت، توسعه‌یافتگی، رفاه مردم و ارتقای سطح خدمات اجتماعی، توسعه دانش و دانایی مردم و یکی از مهمترین عرصه‌های آن، مقوله کتاب و کتابخوانی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی استان بر استفاده از یک درصد بودجه فرهنگی برای ترویج حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: اداره کل کتابخانه‌های استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته‌های پیشنهادی خود را برای هزینه‌کرد این بودجه در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی ارائه دهند.

یاوری تصریح کرد: باید برای تبدیل کتابخوانی به فرهنگ غالب استان از ظرفیت صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، موسسات مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌های حوزه فرهنگ استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز