خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

انسجام همگانی و نخبگانی مهمترین مساله در برگزاری انتخابات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۸۵۰

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین مساله انتخاباتی در این استان، انسجام همگانی به ویژه در حوزه نخبگانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان، رضا شریفی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور بزرگداشت روز خبرنگار و مباحث انتخاباتی برگزار شد، اظهارکرد: سیستان و بلوچستان مزیت‌های فراوانی از جمله تنوع قومی و جغرافیایی دارد که می‌تواند موجبات توسعه منطقه را فراهم کند.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان مهمترین مساله انتخاباتی، انسجام همگانی به ویژه در حوزه نخبگانی است، در حوزه انسجام نخبگانی وضعیت این استان خوب نیست و حوزه اجتماعی و نخبگان سیاسی آن طور که باید قدرت قانونی خود را بر روی یک نکته تمرکز نمی‌کنند و خلا داریم.

این مسئول ادامه داد: سیستان و بلوچستان، استان اولویت‌ها است، باید از ظرفیت‌های بی‌نظیر استفاده و آنها را بالفعل کرد تا توسعه در این منطقه شتاب گیرد و عقب‌ماندگی‌ها جبران شود، این مهم نیازمند انسجام نخبگانی در فهم و حل مساله است.

وی به بیان اینکه باید از پراکنده کاری، موازی کاری و دوگانه کاری جلوگیری کرد، افزود: موضوع انسجام اجتماعی در سیستان و بلوچستان اهمیت فراوانی دارد در همین راستا شاهدیم که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند سعی در دو قطبی سازی در استان دارند که البته مردم این خطه در طول تاریخ مسالمت آمیز و افتخارآمیز در کنار یکدیگر زندگی کردند.

شریفی بیان کرد: برای رفع تنش آبی همگان در تلاش هستند اما باز هم نیازمند حرکت منسجم و روایت‌گری دقیق، آشنایی و به موقع برای مردم هستیم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌ها به ویژه اصحاب رسانه برای کاهش تبعات و مشکلات بهره‌گیری کرد تا انسجام نخبگانی شکل گیرد، تمام تلاش و دغدغه ما این است این قدرت کانون اجتماعی مردم استان را در سطح ملی افزایش دهیم و مطالبه‌گری را نهادینه کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نظام مسائل این استان با دقت و حساسیت احصا شده و هم اکنون نیز در حال اقدام است.

وی گفت: باید از ظرفیت طوایف، علما و روحانیون شیعه و سنی، تحصیل‌کردگان و نخبگان علمی برای حل چالش‌ها و مشکلات استان استفاده کرد.

شریفی گفت: در راستای برگزاری باشکوه انتخابات چهار کلید واژه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سالم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است مدنظر قرار گرفته و راهبرد و رویکرد اساسی و مهم ما در این رقابت بزرگ سیاسی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان بصیر، فهیم و آگاه هستند باید وظیفه خدمت‌گذاری خود را در قبال آنان به بهترین مطلوب انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز