خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور عراق مطرح کرد:

ادامه خدمت رسانی به زائران حسینی در عراق تا پایان ماه صفر /موافق راه اندازی مرز سیبه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۶۸۸

وزیر کشور عراق اظهار کرد: چهار رام قطار از بصره عراق در ایام اربعین برای جابجایی زائران به نزدیکترین شهر به کربلا در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، عبدالامیر الشمری شامگاه دوشنبه ۹ مردادماه در کنفرانس خبری با وزیر کشور ایران در محل سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان، گفت: در بازدید با وزیر کشور ایران و مسوولان امنیتی و سیاسی به توافقات خوبی دست یافتیم و در این بازدیدها با حضور چهار استاندار مرزی عراق با ایران مسایل امنیتی، حمل و نقل، خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار گرفت.

الشمری تصریح کرد: با دستور نخست وزیر عراق خدمات شایسته در ایام اربعین در اختیار زائران قرار خواهد گرفت و این خدمات تا پایان ماه صفر در عراق ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور عراق گفت: همه امکانات و پیش بینی لازم برای ورود آسان زائران ایرانی به خاک عراق پیش‌بینی شده است.

وی ابراز داشت: برای تسهیل در امر جابجایی زائران ایرانی اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند در شلمچه تا پایانه مسافربری بصره عراق زائران را منتقل کنند.

الشمری افزود: از نظر ما مرز سیبه آماده بوده و موافق فعالیت آن هستیم که در صورت موافقت طرفین عراقی، مسیر دریایی به این کشور بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت مسیر دریایی محدود است اما از باب تنوع بخشی امکانی جدید خواهند بود و ما هر مقدار مسیر را برای زائران اربعین حسینی آسان‌تر کنیم قطعا کار خوبی است.

وزیر کشور در خصوص تردد زائران از طریق ناوگان هوایی، گفت: برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشور در این زمینه بسیار گسترده است اما با توجه به محدودیت‌های موجود در فرودگاه‌های عراق، تنها ۲ فرودگاه نجف و بغداد امکان پذیرش زوار را دارند.

وی در پایان ابراز داشت: حدود هزار پرواز از ایران به عراق طراحی شده و بیش از این ظرفیت فرودگاهی در کشور عراق وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز