خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز خبرداد؛

دو عضو علی البدل 12 مرداد به شورا معرفی می‌شوند/ ذره‌ای طمع به پست ریاست در شورا نداشته و ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۳۰۰

یکصد و بیست و دومین صحن علنی شورای شهر شیراز با دستور کار انتخابات بیست و پنجمین هیئت رئیسه شورا و تعلیق حضور دو عضو شورای شهر به دلیل صدور کیفرخواست آنها آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، درحالی بیش از یک ساعت از صحن علنی  شورای شهر شیراز گذشته بود که اختلاف نظر اعضا  بر سر  معرفی و حضور دو عضو علی البدل در شورا و انتخاب ریاست سال سوم شورا با حضور و یا عدم حضور دو عضو علی البدل منجر به اعلام تنفس در صحن شورا و تماس با شورای حل اختلاف استانداری  شد.

رئیس شورای شهر شیراز بعد از تنفس اعلام شده و تماس با شورای حل اختلاف استانداری گفت: بنا شد تا زمانی که به کیفرخواست دو عضوی که مسائل قضایی دارند رسیدگی و تعیین تکلیف شود؛ دو عضو علی البدل به شورا معرفی شود.

مهدی طاهری گفت: فرماندار موضوع بین فرمانداری و شورای شهر شیراز را به شورای حل اختلاف استانداری ارجاع داد که مکاتبه محرمانه بود و نفس سئوال این بود که آیا دو ماه برای تعیین تکلیف شورا صبر کنیم و دو عضو شورای علی البدل را بعد معرفی کنیم و یا به عنوان سلب موقت تلقی و عضو علی البدل را موقتا به شورا اعلام کنیم تا تکلیف دو عضو مشخص شود.

وی افزود: درحالی با گذشت 6 ماه به صورت خودکار دو عضو علی البدل معرفی می شد که هیئت حل اختلاف استانداری اعلام کرد که فرمانداری از دو عضو علی البدل به عنوان جانشین تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از 6 ماه از زمان آن بگذرد، دعوت کند.

طاهری با اشاره به اینکه رای شورای حل اختلاف اتمام حجت است و فرمانداری باید پیگیری دو عضو اعضا علی البدل  برای معرفی به شورا باشد، بیان  کرد: جلسه فوق العاده شورا برای روز 5 شنبه صبح  ساعت 8 الی 12 برگزار و این موضوع به رای گذاشته می‌شود و دو عضو علی البدل براساس مقررات به شورا معرفی می‌شود.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: امروز صبح فرمانداری برای ورود و معرفی اعضا علی البدل اقدام می‌کند؛ این تصمیم شورای ششم به رای گذاشته شد و اعضا حاضر موافقت خود را اعلام کردند براین اساس تاریخ 12 مردادماه با برگزاری صحن فوق العاده دو عضو علی البدل آقایان ابراهیم کمالی و محمود صفایی به شورا انتخابات بیست و پنجمین هیئت رئیسه شورا معرفی خواهند شد.

ذره ای طمع به پست ریاست در شورا نداشته و ندارم

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به انتخابات هیات رئیسه و سایر مسئولیت های شورا برای سال سوم شورا گفت: درحالی اعلام کاندیدایی کردم که ذره ای طمع به پست ریاست و هیچ پست دیگری در شورا نداشته و ندارم.

طاهری در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر با اشاره به اینکه ریاست شورا امانتی است که اعضا آن را مدتی به او سپرده اند و صرفا با هدف ادای تکلیف این سمت را پذیرفته است، بیان کرد: امیدوارم آن خرد جمعی یاد شده در شورا، تصمیم مناسب را اخذ نموده باشد و قطعا اولین کسی خواهم بود که به ریاست جدید شورا تبریک خواهم گفت.

وی افزود: در صورت انتخاب رئیس جدید باری بزرگ را از دوش خود برداشته می بینم و اطمینان دارم اعضای شورا بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

طاهری در ادامه گفت: شایعاتی مبنی بر حمایت  رئیس شورا از باب تایید تخلفات دو عضو شورا و تعدادی از کارکنان شهرداری که پس از نطق و تقاضای اینجانب از دستگاه های امنیتی برای مقابله با فساد که به درستی آغاز شد درگرفته که ضمن رد کردن آن، این واقعه نه تنها اینجانب بلکه همه اعضای شورا را متاثر ساخت و دلیل پیگیری برای لغو نظارت قضایی و حضور آنها در شورا فقط و فقط ایجاد انسجام و عدم توقف امور شورا که امر مردم بوده است و لاغیر.

فصل الخطاب قانون است

وی افزود:  در بیانیه رسمی از همان ابتدا تاکید کرده و اکنون نیز تصریح و تاکید می کنم که فصل الخطاب قانون است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قاضی مقامی صالح و کاملا مستقل است و اوست که حکم نهایی را صادر می‌کند و ما نیز مانند همه منتظر  تکمیل سیر قضایی هستیم.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و نه نماینده فلان دستگاه و نهاد، خاطرنشان کرد: اینکه شایع کنند فلان عضو شورا رای خود را تابعی از رای فلان دستگاه و نهاد کرده، از اساس چنین شایعه‌ای باطل است.

طاهری افزود: در عین حال از باب تنویر افکار عمومی از اطراف و اکناف شنیدم که عده ای از بزرگان با اعضا شورا با هدف اخذ رای برای من تماس هایی را برقرار کرده‌اند که اینجانب رسما اعلام می‌کنم پیگیری آنها از سر لطف و محبت به اینجانب است و امر و میل شخصی آنها بوده و کمترین ارتباطی به خواست اینجانب و یا پیگیری برای تشویق و ترغیب کسی نبوده است.

طاهری با اشاره به اینکه پیرو نامه دستگاه قضایی دو عضو شورا موفق به حضور در جلسات صحن نیستند، یادآور شد: پیشنهاد دارم از آنجا که همه مسئولیت های شورا باید به همه اعضا شورا و بر اساس مراجعه به رای گیری برسد لذا ایجاد چند روز تاخیر تا برقراری یک جلسه فوق العاده شورا با هدف ایجاد جمع 13 نفر کامل با ورود اعضا علی البدل موقت، زیاده خواهی نیست تا آنها در احصاء مسئولیت های خود در یک انتخابات آزاد مانند اعضای حاضر سهیم باشند و بعدا حمل بر تقسیم شدن مسئولیتها قبل از ورود آنها نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز