خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر تصویب شد؛

بازنگری برنامه کلان بیست ساله راهبردی شهر شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۱۸

در صد و دوازدهمین صحن علنی شورای شهر شیراز طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص تکلیف شهرداری به بازنگری برنامه کلان بیست ساله راهبردی شهر و شهرداری، با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در حالی این طرح در قالب دو فوریت تصویب شد که شهرداری شیراز مکلف است ضمن بررسی سوابق مرتبط با موضوع در شهرداری و دستگاه‌های اجرایی، نسبت به بازنگری برنامه کلان 20 ساله راهبردی شهر و شهرداری از طریق به کارگیری مشاور و برون‌ سپاری به نهادهای پژوهشی مرتبط از جمله دانشگاه شیراز، بر اساس اسناد بالادستی کشوری و استانی، رویکردهای شورای ششم و داده‌های اطلاعاتی بروزآوری شده و نیازهای جدید شهر شیراز و ارائه لایحه مربوطه حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری از تاریخ ابلاغ مصوبه طرح اقدام کند.

همچنین شهرداری مکلف است هر دو ماه یک بار گزارش خود را درخصوص اجرای مفاد این ماده واحده به کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارائه کند. 

مصوبه دیگر طرح کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورا، در خصوص بررسی اولیه طرح تدوین اقتضائات سومین حرم اهل بیت (ع)، بود. 

شهرداری شیراز مکلف است در چهار ماه اول سال 1402 برنامه ریزی لازم جهت برپایی نشست های تخصصی با موضوع «بررسی اقتضائات شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)» با حضور شخصیت های برتر حوزوی، فرهنگی، گردشگری و غیره با فراخوان مقالات علمی و پژوهشی مربوطه را انجام دهد.

همچنین تا پایان سال جاری با استفاده از ظرفیت شورا و شهرداری و کمک مشاورین مجرب و همزمان با نشست های تخصصی، تدوین سند راهبردی اقتضائات ارتقاء شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) انجام گیرد.

دستور کار دیگر  لایحه  شهرداری شیراز، درخصوص کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز در سال 1402، بود  که به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز