خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد؛

مجموعه زندیه به عنوان گنجینه نهان شیراز نیاز به بازآفرینی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۲۸۳

شهردار شیراز گفت: مجموعه زندیه به عنوان یک گنجینه نهان در دل شیراز، نیاز به توجه بیشتر در بازآفرینی، احیا و بازسازی دارد.

به گزارش ایلنا،  محمد حسن اسدی ضمن بازدید از برخی اماکن تاریخی در مجموعه زندیه افزود: شهر شیراز به‌عنوان یک شهر تاریخی، فرهنگی، کهن و مذهبی به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) دارای گنجینه‌های بسیار زیادی است. مجموعه زندیه به‌عنوان یک گنج نهان و خفته در دل شهر شیراز، نیاز به توجه بیش از پیش، بازآفرینی، احیا و بازسازی نسبت به سنوات گذشته دارد.

اسدی گفت: در بازدید میدانی و نشستی که توسط مدیران، مسئولین شهری و استانی صورت گرفت تصمیمات مهمی در خصوص بازسازی و بازآفرینی مجموعه زندیه گرفته شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری در ادامه به پروژه تاریخی فرهنگی زندیه اشاره کرد و گفت: بافت وسیع ۳۵ هکتاری مجموعه زندیه شامل میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه، دیوان‌خانه، ارگ، بازار، مسجد و آب‌انبار می باشد و در نوع خود مجموعه بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و گردشگری است.

شهردار شیراز در خصوص برنامه‌های شهرداری برای مجموعه زندیه تصریح کرد: طرح مجموعه زندیه در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب و جهت تأیید نهایی به وزارت‌ میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده است. اقداماتی مانند کف سازی، نورپردازی و بدنه سازی توسط شهرداری در حال انجام است و سایر عملیات اجرایی بافت از جمله رعایت ضابطه ارتفاعی موضوعاتی است که باید به تایید نهایی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی برسد و پس از آن به شهرداری ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به اهتمام و همدلی که در مجموعه مدیریت شهری و استانی وجود دارد امیدواریم بتوانیم کار را با رعایت ضوابط تعیین‌شده شروع و فضاهای متعدد شهری پر از لذت‌ و آرامش را در بافت‌های تاریخی فرهنگی ایجاد کنیم.

شهردار شیراز گفت: اماکن تاریخی همچون آیینه تمام نمای فرهنگ کهن هر شهر، برای شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی جذاب و دوست‌داشتنی است و اگر به دنبال ایجاد یک میدان بزرگ، زیبا و سرگرم کننده و منسجم در شهر شیراز هستیم لازم است از ظرفیت مجموعه زندیه جهت تحقق نیازهای شهروندان و گردشگران استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: با اهتمام و همدلی مسئولین شورای اسلامی شهر و شهرداری یکی از مهمترین اولویت‌ها، اجرا و بهسازی مجموعه گردشگری زندیه در منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز است و تصمیماتی در خصوص توسعه و احیای این مجموعه گرفته شد‌ و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهسازی این بافت زیبا با قدمتی چند صد ساله باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز