خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌ فرهنگی هرمزگان خبرداد؛

۴ پروژه گردشگری استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۱۹۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: ۴ پروزه گردشگری در استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی هرمزگان، محمد محسنی امروز با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه این اداره کل به عنوان یکی از ادارات پیشران در توسعه استان معرفی شده، پس از بررسی و نیازسنجی، ۴ پروژه پیشران آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران شده است.

او افزود؛ این پروژه‌ها شامل؛ راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در ابوموسی، تله کابین کوه گنو، گردشگری خوریات استان و آکواریوم ساحلی بندرعباس است که با توجه به مقیاس و تنوع جذابیت مقصد می‌توانند مورد توجه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری باشند.

محسنی مزیت‌های راه‌اندازی تله کابین کوه گنو را مجاورت با روستاهای گردشگری در شمال بندرعباس دانست و افزود: خاص بودن پوشش گیاهی و جانوری منطقه کوه گنو، وجود بام خلیج‌فارس در منطقه گردشگری مستقر در ایستگاه دوم تله کابین از دیگر مزیت‌های این طرح است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، گردشگری خوریات استان را پروژه بعدی عنوان کرد و افزود: گردشگری طبیعی با رویکرد شناساندن ظرفیت خورهای گردشگری، توانمندسازی جوامع محلی و حمایت از صنعت گردشگری از اهداف این پروژه است.

او آکواریوم ساحلی بندرعباس را یکی دیگر از پروژه‌های پیشران استان اعلام کرد و گفت: استقرار در ساحل مرکز استان، سنخیت محلی با مشاغل اکثر ساحل نشینان، استقرار در پایتخت اقتصادی کشور، مهمان پذیر بودن و مزیت غالب دریا و ساحل در استان و بندرعباس از مزیت‌های این پروژه است.

محسنی افزود: صدور مجوز راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در ابوموسی نیز از دیگر پروژه‌های گردشگری است که با هدف توسعه و ارتقای صنعت گردشگری در جزیره ابوموسی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار داشت: فرصت‌های مذکور در اراضی ملی واقع شده‌اند و هدف از این کار تسریع روند واگذاری به سرمایه گذاران است.

او اضافه کرد: ۴۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آماده شده که مشخصات این فرصت‌ها به زودی اعلام می‌شود.

محسنی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این پروژه‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان واقع در بندرعباس نرسیده به میدان فرودگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز