خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی فارس:

سازمان مالیاتی به دنبال تعطیلی واحد های صنفی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۹۵۳

مدیرکل امور مالیاتی فارس در خصوص بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی واحدهای صنفی اقتصادی گفت: اعتقاد دارم که برخی معافیت‌ها الزامی نیست اما قانون گذار به دنبال ایجاد رقابت سالم در بازار است و این احتمال وجود دارد که معافیت‌ها پلکانی حذف شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمد ابراهیمی در نشست مدیران پاسخگو در خصوص اعتراض برخی از افراد شاغل در صنف های مختلف، افزود: روند مباحث مالیاتی بسیار دقیق است و اینگونه نیست که سازمان به دنبال تعطیل شدن واحد صنفی، تولیدی و اقتصادی باشد.

وی در خصوص مالیات طلا فروشان گفت: تا ١٣ دی ماه ١٤٠٠ میزان فاکتور صادر شده طلافروشان مشمول کسر ٩ درصدی مالیات می‌شد و از آن پس تاکنون چون طلا جزو کالای سرمایه‌ای تلقی شده، تنها دستمزد از طلای فروخته شده مشخص شد.

 محمد ابراهیمی با بیان اینکه در بخش کارت‌های بازرگانی ۱۲۳ مورد با رقم یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبه در حوزه پرداخت مالیات داریم، گفت: در بخش دلالان ارزی نیز ۷۵ مورد کشفیات داشته‌ایم و نظارت لازم بر این حوزه انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ مورد تخلف در سامانه سوت زنی فرار مالیاتی ثبت شده است‌، اظهار کرد: هنوز مالیات ستانی در کشور معادل هزینه‌های جاری صورت نمی‌گیرد، لذا سامانه سوت زنی از جمله ابزاری است که فرد دارای اطلاعات می‌تواند بدون عدم مراجعه نسبت به دستیابی اطلاعات خود در حوزه مالیاتی اقدام کند.

وی ادامه داد: اگر از سامانه سوت‌زنی به صورت بهینه استفاده شود بسیاری از مباحث و مشکلات مالیاتی برطرف خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس بیان کرد: اقدامات لازم به منظور ساماندهی فرار مالیاتی پزشکان و وکلا صورت گرفته و بررسی‌ها براساس بانک‌های اطلاعاتی پزشکان در دست انجام است؛ با این وجود اطلاعات و گزارش هایی که از طریق مردم دریافت می‌کنیم قطعا سریعتر به نتیجه می‌رسد.

محمد ابراهیمی گفت: برخی در مبحث مالیات با جوسازی به دنبال تأمین منافع خود هستند.

وی با بیان اینکه میزان فرار مالیاتی در استان مشخص نیست، افزود: در بخش پزشکی یک درصد از عوارض پرداختی به دانشگاه علوم پزشکی داده می‌شود و اگر همکاری زنجیروار صورت بگیرد فرار مالیاتی پزشکان به حداقل خواهد رسید؛ این در حالیست که طبق بانک اطلاعاتی، پزشکان جهش مالیاتی داشته‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس به تشکیل اداره فرار مالیاتی با ٢٠ پرسنل در استان اشاره کرد و یادآور شد: از این اداره تاکنون گزارش‌های خوبی در خصوص دانه درشت‌های اقتصادی که فرار مالیاتی دارند، دریافت کرده‌ایم.

محمد ابراهیمی بیان کرد: فعالان اقتصادی به خوبی می‌دانند که گردش حسابشان به چه میزان است چراکه از سال ٩٩ بانک‌های اطلاعاتی در سازمان امور مالیاتی تکمیل و همه ارگان‌ها موظف شدند که اطلاعات خود را در سامانه ثبت و میزان مالیات آنها مشخص شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر افزایش بودجه مالیاتی سالانه ازطریق بانک‌های اطلاعاتی مشخص می‌شود و مالیات نیز براساس اطلاعات به دست آمده اخذ می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: از کل مالیات‌هایی که از استان به خزانه ارسال می‌شود تنها کسوراتی کسر و مابقی به استان باز می‌گردد.

محمد ابراهیمی افزود: در حوزه فرار مالیاتی تمام موارد زنجیره وار به هم ارتباط دارد و اگر کالایی به صورت قاچاق وارد شود به همان میزان هم فرار مالیاتی صورت می گیرد و اگر فاصله طبقاتی در این حوزه کاهش یابد در مقابل نیز میزان فرار مالیاتی کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه مالیات صرفا وجهی نیست که گرفته و پرداخت شود، بلکه منجر به تعادل طبقاتی می شود، گفت: در حال حاضر مالیات ستانی براساس قانون است و اگر مواردی وجود دارد که به کسی اجحاف می شود این شخص قطعا در روند اجرا و موارد قانونی بی اطلاع است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس ضمن تشکر از فعالان اقتصادی در پرداخت بی سابقه مالیات ابرازی در خردادماه سال جاری، اظهار کرد: امسال وضعیت پرداخت مالیات ابرازی در استان بی‌سابقه بوده است. در هیچ مقطع زمانی به این میزان پرداخت مالیات نداشته‌ایم که مؤدی با مبالغ مالیاتی که به آن تعلق می گیرد پرداخت انجام دهد.

محمد ابراهیمی بیان کرد: در سال گذشته میزان مالیات بخش ابرازی مشاغل ۷۰۳ میلیارد تومان بود و این میزان در سال جاری هم اکنون با رقم اولیه ثبت شده در سامانه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: جرایم مالیاتی در بخش ابرازی موثر نبوده است و هنوز بخشی از هزینه حقوق دولتی با مالیات تامین نمی‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به رشد اظهارنامه های مالیاتی، اظهارکرد: در اظهارنامه مالیاتی با رشد ۱۲۵ درصدی و در مبالغ مالیاتی با رشد ۱۵۷ درصدی مواجه بوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز