خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مطرح کرد؛

انبوه‌سازان در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده مشهد مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۸۲۶

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در نشستی که با هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی برگزارشد، مباحث کلی در خصوص مسائل و دیدگاه‌های حوزه تخصصی انبوه سازی بخش خصوصی در مشهد مطرح و از انبوه سازان برای مشارکت در بافت‌های فرسوده دعوت به عمل آمد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین عبدلله زاده در این باره گفت: نگاه هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان به‌عنوان یک تشکل صنفی، سهیم بودن در مسایل اجتماعی و اقتصادی شهر بود که حضور شهرداری در جلسات تخصصی انبوه سازان در اتاق اصناف و کمیسیون‌های نظام مهندسی مورد تقاضای ایشان بود.

وی اضافه کرد: در این مذاکرات پیشنهادات هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان از جمله طرح‌های تشویقی در خصوص حوزه انبوه سازی، ساخت مسکن با واحد‌های کوچک مقیاس برای زوج‌های جوان و طرح‌های ترکیبی مجتمع‌های مسکونی با متراژ‌های متفاوت جهت بهره برداری اقشار مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تصریح کرد: هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان از تصویب و ابلاغ طرح‌های تفصیلی به منظور تعیین تکلیف ضوابط ساخت و ساز مشهد که با دید فنی و کارشناسی و در نظر گرفتن مقتضیات پهنه‌های شهر صورت گرفته است، استقبال کرده و آن را برای شهر مشهد بسیار مهم دانستند.

عبدالله زاده تصریح کرد: شفافیت در رفتار اداری و پاسخگویی به شهروندان و برآوردن نیاز انبوه سازان برای تسریع در ساخت و ساز مسکن با کیفیت و ارزان قیمت نیز مد نظر مدیریت شهری است که در این مسیر باتوجه به اثرگذاری ۲۹ دستگاه اجرایی در کلیه فرآیند‌های شهرسازی، نیاز ویژه به همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای تسریع در روند پاسخگویی و استعلامات مورد ضروری و حیاتی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود یک‌پنجم ازمساحت ۳۳ هزار هکتاری شهر مشهد در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های تاریخی قراردارد، ورود انبوه سازان به عرصه ساخت وساز و نوسازی بافت‌های فرسوده که دارای شرایط ویژه‌ای ازجمله تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمان و تسهیلات ویژه است از ضروریاتی است که در این جلسه مطرح گردید و از انبوه سازان نیز دعوت شد تا در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده شهر مشهد نیز مشارکت و فعالیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز