خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بیماری‌های علوم پزشکی قزوین:

علوم پزشکی قزوین با کمبود متخصص بیهوشی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۲۸

مدیر امور بیماری‌ها و تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کمبود متخصص و دستیار بیهوشی در دانشگاه باعث فرسودگی جسمی و روانی آنان است.

به گزارش ایلنا، زهرا رجبی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی برای حل چالش کمبود متخصصان بیهوشی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به کمبود شدید متخصص و دستیار بیهوشی در دانشگاه و حضور این گروه از همکاران در اتاق عمل، بخش آی سی یو(ICU)، مشاوره بیهوشی، احیای قلبی – ریوی (CPR)، زایمان بی‌درد و اِم آر آی (MRI) با بیهوشی، بیشتر همکاران متخصص بیهوشی در دانشگاه، با پذیرش مسئولیت سنگین و فراتر از ساعات موظفی، در حال خدمت‌رسانی در بیمارستان‌های مختلف هستند که این موضوع باعث فرسودگی جسمی و روانی آنان شده است.

مدیر امور بیماری‌ها و تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: از طرفی در قبال این وظایف و مسئولیت خطیری که متحمل می‌شوند، متاسفانه برخی اقدامات گروه مذکور، از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، مشمول کسورات می‌شود که این موضوع دلیلی مضاعف برای دلسردی و خستگی آنان شده است.

وی اظهار کرد: در این نشست پس از بررسی وضعیت موجود، همفکری، تبادل نظر و طرح پیشنهادات مختلف، مقرر شد پیش نویس آیین نامه‌ای در خصوص راهکارهای جذب و جلب همکاری متخصصان موجود در دانشگاه، ارسال شود.

این مسئول عنوان کرد: همچنین مقرر شد که مشکلات موجود، به واحدهای نظارتی استان، به منظور اطلاع، همکاری و حمایت از تصمیمات دانشگاه منعکس شود، سازمان‌های بیمه‌گر در خصوص اعمال نکردن کسورات به خدمات این گروه از همکاران در راستای خدمت رسانی به بیمه شدگان و مردم استان همکاری کنند و با وزارت بهداشت به منظور اعلام وضعیت و درخواست تجدید نظر در استانداردهای ابلاغی، مکاتبه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز