خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان خبر داد؛

بازگشت ۲۴ واحد صنعتی لرستان به چرخه تولید/ فعالیت بیش از ۱۶۴ هزار نفر در حوزه بازار استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۹۶۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از بازگشت ۲۴ واحد صنعتی استان در راستای احیای واحدهای راکد به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهمن جعفری در صحبت‌های پیش از خطبه نماز جمعه خرم‌آباد به مناسبت دهه تولید و تجارت، اظهار کرد: ۶۵ هزار و ۷۵۱ واحد صنفی در قالب‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی در لرستان فعالیت می‌کنند که حدود ۲ درصد از واحدهای صنفی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۴ هزار نفر در لرستان در حوزه بازار در حال فعالیت هستند، افزود: پارسال کمیسیون‌های وزارت در حوزه اصناف به صورت مستمر برگزار شد که ۶۵۵ مصوبه به همراه داشت که ۸۰ درصد آنها عملیاتی شد.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: پارسال ۴۲ اتحادیه با انتخابات معوق داشتیم که سه ماه قبل از پایان سال انتخابات آنها برگزار شد.

جعفری بیان کرد: در لرستان یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که بیشتر آنها خرد و متوسط هستند و ۱۰ درصد واحدهای بزرگ محسوب می‌شوند که بالای ۱۵۰ نفر اشتغال دارند.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی واحدهای تولیدی از محل رونق تولید و تبصره ۱۸ انجام شد و علاوه بر آن ۲۹ درصد از منابع کشوری نیز از محل زنجیره تأمین محقق شد و بانک توسعه صادرات نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی تزریق کرد.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ جلسه و در سه ماهه امسال نیز تاکنون ۱۱ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و ۸۰ درصد مشکلات رفع شد.

جعفری با اشاره به شعار سال، ادامه داد: رشد تولید سرمایه‌گذاری در سطح کلان و خرد را می‌طلبد که باید در این زمینه از هلدینگ‌های بزرگ استفاده کنیم که اکنون هلدینگ بارز در الیگودرز جهت احداث یک کارخانه لاستیک با ظرفیت ۵۰ هزار تن اقدام کرده و واحد گلرنگ ازنا نیز فاز نخست آن راه‌اندازی شده که در مجموع بیش از ۲ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری مجموعه‌های احیا شده استان بوده است.

رئیس سازمان صمت لرستان افزود: ایمیدرو نیز در یک سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه در سطح استان تعریف کرده‌ است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در خرم آباد، تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی شماره چهار که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور است، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد و تعیین و تکلیف پارسیلون، سیمان و ماشین سازی خرم‌آباد نیز در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز