خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان خبر داد؛

رشد 60 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۵۸۱

رئیس کل دادگستری لرستان از رشد ۶۰ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سعید شهواری پیش از خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد با گرامی داشت یادو خاطره شهید بهشتی و یاران باوفای وی، اظهارکرد: مجاهدت‌های شهید بهشتی در سالیان متمادی در به ثمر رسیدن نهضت و تحکیم نظام جمهوری اسلامی نقشی پر رنگ و موثر داشت و امید می‌رود سیره سیاسی و اجتماعی و روش این شهید در تربیت نیروها و بالنده کردن افراد جامعه همچنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: سال گذشته ۳۷۲ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده به دادگستری استان وارد و ۳۷۷ هزار مورد آن مختومه شده که این نشان دهنده عملکرد مثبت این مجموعه قضایی در سال ۱۴۰۱ است.

رئیس کل دادگستری لرستان تعداد پرونده‌های مسن دادگستری استان در ابتدای سال گذشته را ۱۸ هزار و ۳۸۶ فقره عنوان کرد و  افزود: این تعداد تا پایان سال  گذشته به 16 هزار پرونده رسیده  و همچنین از ورودی ۵۸ هزار و ۵۱۱ فقره پرونده در اجرای احکام حقوقی و کیفری نیز تعداد ۶۱ هزار و ۱۳ پرونده مختومه شد.

حجت الاسلام شهواری یادآورشد: ابلاغ الکترونیکی در دادگستری لرستان ۹۴ درصد است و همچنین آمار دادرسی الکترونیکی در استان به ۸۲ درصد رسیده و با اقدام های پیشگیرانه از تغییر کاربری حدود ۴۵۰ هکتار زمین زراعی و باغات جلوگیری شده است.

وی بر تحقق شعار سال و حمایت از واحدهای تولیدی استان تاکید و افزود: سال گذشته  در لرستان هیچ واحد تولیدی به دلیل داشتن پرونده قضایی و اجرای حکم تعطیل نشده است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: استفاده از ظرفیت ستاد صبر و صلح یاران در زمینه سازش ، در شعب حل اختلاف ویژه زندان‌های استان، تعداد هزار و چهار پرونده مطرح و به سازش و آزادشدن  ۳۱۶ زندانی منجر شد.

وی افزود: رسیدگی به 119 هزار پرونده سال گذشته در شورای حل اختلاف موجب رشد 43 درصدی گذشت در استان شد.

حجت الاسلام شهواری یادآور شد: با جرایم سنگین و خشن از جمله قتل‌های عمدی، تیراندازی، سرقت مسلحانه، اراذل و اوباش، قاچاق سلاح و موادمخدر بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: مهمترین برنامه‌های دادگستری لرستان در سال جاری رفع اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های ورودی، افزایش میزان سازش، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز