خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۱۸۰ هزار هکتار از محصولات کشاورزی لرستان بیمه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۵۷۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از بیمه شدن ۱۸۰ هزار هکتار از محصولات کشاورزی این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین خرید گندم لرستان در شهرستان‌های کوهدشت و ازنا انجام شده است، اظهار کرد: امسال وضعیت مزارع استان بسیار مطلوب است و علاوه بر بارندگی ها مبارزه با آفات بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار تُن گندم تاکنون در خرم آباد خرید شده است اظهار داشت: در کوهدشت ۷۰ هزار تُن خرید شده است و پیش بینی می‌شود در کل استان ۴۰۰ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شود.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه امسال یک هزار و ۴۵۰ کُمباین در استان تهیه شده است‌ عنوان کرد: امسال هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین کمباین جهت جمع‌آوری گندم و دانه‌های روغنی نداریم.

شاهرخی با بیان اینکه کشاورزی بخشی ریسک پذیر است بر لزوم بیمه شدن محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: محصولات کشاورزی همواره در معرض خطر قرار دارند.

وی با اشاره به نهضت بیمه در لرستان افزود: سال گذشته میزان بیمه محصولات کشاورزی استان از ۱۵۰ هزار هکتار به ۱۸۰ هزار هکتار رسید و بیمه محصولات کشاورزی باید به فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز