خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان شرقی؛

مجهز ترین کتابخانه شمال‌غرب کشور در شهر جدید سهند به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۹۶

مجهز ترین کتابخانه شمال‌غرب کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر جدید سهند به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، مجهزترین کتابخانه شمال غرب کشور با نام شهیدحاج قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند با حدود ۴۰۰ میلیارد ریال ساخت و تجهیز، صبح امروز توسط محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

محمد مهدی اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین با بیان اینکه اهتمام این وزارتخانه تا پایان دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه های فرهنگی و کتابخانه‌ای است، گفت: از محل منابع نفتی برای امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان ها تخصیص دادیم و قول می دهیم تا پایان دولت تمام طرح های فرهنگی و کتابخوانی را تمام کنیم.

اسماعیلی همچنین اظهار کرد: ماهانه مجموعه های جدید از کتابخانه ها را با رویکردهای نوین با دهها خدمت را راه اندازی می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کتابداری شغل مقدسی است که حافظان ارتقای فرهنگی کشور هستند.

وی با بیان اینکه بازدید رهبری از نمایشگاه کتاب و تاکید داشتن به موضوع کودک و نوجوان را با جدیت دنبال می کنیم، تاکید کرد: بخش کودک و نوجوان اولویت اول اقدامات ما در کتابخانه ها است و هدایت از تولید تا مصرف کتاب را دنبال می کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر این نکته که نگاه دولت عدالت فرهنگی است، گفت: به دنبال توسعه خدمات فرهنگی و هدف گذاری برای مخاطبان هستیم و برای تحقق این هدف شبکه مهمی در تولید کتاب داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر مصرف فرهنگی حوزه کودک و نوجوان کشور مناسب نیست و باید بیشتر فعال شویم، بر این اساس دولت در نظر دارد کتاب و کتابخوانی در تمام استان ها را در حوزه کودک و نوجوان توسعه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پایان با تقدیر از خبرنگاران، اظهار کرد: قول می دهم سفر آینده نشست خبری ویژه با رسانه های تبریز داشته باشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز