خبرگزاری کار ایران

مسئول فرهنگی زندان جلفا :

رشد فرهنگی جامعه با آمار بزهکاری رابطه معکوس دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۵۰

مسئول فرهنگی زندان شهرستان جلفا تاکید کرد: ارتقاء و رشد فرهنگی جامعه با آمار بزهکاری رابطه معکوس دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  ابراهیم رنجبر در دیدار با رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، کتابخوانی و مطالعه را اساس رشد فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: هر جامعه ای که در آن توسعه فرهنگی صورت بگیرد، با کاهش تعداد زندانیان روبرو خواهد شد.

رنجبر، کتابخوانی و مطالعه را اساس رشد فرهنگی جامعه دانسته و افزود: مطالعه کتاب، افزایش آگاهی و معرفت را به همراه دارد که این مهم نیز به رشد فرهنگی و نهادینه شدن هنجارهای اجتماعی می انجامد.

وی همچنین افزایش همکاری های فرهنگی را در جهت آماده سازی مددجویان برای ورود به جامعه، ضروری دانسته و اظهار داشت: اقدامات فرهنگی کتابخانه های عمومی نقش مهمی در علاقه مندی مددجویان به کتاب و مطالعه داشته است.

مسئول فرهنگی زندان شهرستان جلفا با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال های گذشته با تمام توان در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همراه کارکنان و مددجویان شرکت خواهیم کرد، افزود: ترویج سبک زندگی ائمه اطهار از طریق برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور قابل ستایش است.

در این دیدار، سعید مفضفی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جلفا با ابراز خرسندی از همکاری کتابخانه با اداره زندان شهرستان جلفا گفت: کتاب، در آشنایی مددجویان با هنجارهای اجتماعی نقش موثری دارد.

مفضفی همچنین با بیان اینکه کتابخانه های عمومی شهرستان بر اساس تفاهمنامه های موجود آمادگی عضویت رایگان زندانیان و اعضای خانواده آنها را دارد، گفت: باید زمینه ای فراهم‌ شود که در کنار تربیت فرهنگی مدد جویان شخصیت و کرامت انسانی آنها نیز حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز