خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی:

هر کودک واکسینه عضو رایگان کتابخانه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۵۲۷

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از عضویت رایگان کودکان 6 ساله‌ای که در مراکز بهداشت سطح استان واکسینه می‌شوند خبر داد.

اسد بابایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تبریز، با تاکید بر اهمیت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه از سنین پایین گفت: با خرید تعدادی کتاب‌ها، سعی کردیم منابع گروه‌های سنی کودک و خردسالان را تکمیل و با تهیه امکانات مورد نیاز در تمامی کتابخانه‌ها بخش کودک تجهیز شود.

وی با تشریح برنامه‌های حوزه کودک نهاد کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای با مرکز بهداشت برای اولین بار طرحی را ایجاد کردیم که هر کودک ۶ ساله‌ای که برای تزریق واکسن یادآور به مراکز بهداشت مراجعه می‌کند، کارت معرفی دریافت و بتواند با استفاده از آن، در نزدیک‌ترین کتابخانه محل زندگی خود به صورت رایگان ثبت نام کند.

 بابایی با اشاره به تلاش کتاب‌داران برای آشنایی کودکان با قصه‌گویی، خاطرنشان کرد: با آموزش و پرورش نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که طبق آن در هر شیفت مدارس یک نفر به عنوان کتاب‌یار انتخاب کردیم تا رابط بین ما و مدرسه باشد، در هر مدرسه برای معرفی کتابهای جدید بولتنی در اختیار ما قرار گرفته و جشنواره‌ای نیز در سطح استانی و منطقه‌ای برگزار کردیم که در تلاشیم دوره بعد بصورت سراسری در سطح کشور برگزار شود.

وی در رابطه با اهم برنامه های جانبی برگزار شده در کتابخانه های آذربایجان شرقی گفت: در همه کتابخانه‌های استان، علاوه بر بخش کودک، محافل ادبی، قصه گویی و شعرخوانی برگزار می‌شود، اخیرا محفل قرآنی نیز به این محافل افزوده شده‌ و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی نیز از برنامه های جانبی در کتابخانه های استان محسوب می‌شود.

اسد بابایی افزود: برای بانوان خانه‌دار نیز کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله چرم دوزی و ملیله دوزی در نظر گرفته‌ایم، همچنین محافل بحث و گفتگو درباره کتاب‌های جدید برگزار می‌شود. 

هر کودک واکسینه عضو رایگان کتابخانه می‌شود

استقبالی از کتابخانه شبانه روزی در استان نشد

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، همچنین تاکید کرد: برای فصل امتحانات و کنکور، در کتابخانه‌هایی که اعضا و محل بودجه بیشتر و امکان اضافه کار وجود دارد، ساعت کاری تا ۹ شب افزایش می‌یابد، حتی در تعطیلات نوروزی نیز همکاران ما در کتابخانه حضور داشتند و فعالیت خود را ادامه دادند. 

بابایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه در اکثر کشورهای در حال توسعه کتابخانه ها بصورت شبانه روزی فعالیت دارند و این در استان ما محقق نشده، اذعان داشت: فعالیت کتابخانه مرکزی تبریز طی سالهای قبل یک بار بصورت شبانه روزی بوده است و متاسفانه با استقبال آنچنانی از طرف مردم روبرو نشد.

فعالیت کتابخانه های vip منوط به اخذ مجوز است

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد رشد کتابخانه های خصوصی و به اصطلاح عامیانه vip در سطح جامعه هستیم و برای اینکه بتوانیم از همکاری های دو سویه با این مراکز استفاده کنیم، اخیرا برای کتابخانه‌هایvip ، نامه‌ای مبنی لزوم دریافت مجوز از نهاد کتابخانه‌های عمومی ارسال شده است، برخی از این‌ها نیز با مجوز مشاوره تحصیلی فعالیت می‌کنند که سالن مطالعه دارند و کتابخانه محسوب نمی‌شوند و ما نظارتی روی آن‌ها نداریم.

وی در مورد تعداد کارکنان کتابخانه های عمومی استان گفت: کل کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، ۴۰۳ نفر هستند که ۳۶۵ نفر آنها کتابدار هستند. 

بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: از بحث آموزش کتابداری به کتابخانه‌های خصوصی و سایر کتابخانه‌ها استقبال می‌کنیم؛ کتابداران ما به کارمندان شاغل در این کتابخانه‌ها آموزش می‌دهند و آن‌ها را همراهی می‌کنیم که بدون دریافت هزینه و به صورت مشارکتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز