خبرگزاری کار ایران

سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد؛

۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو دیم همدان غیرقابل برداشت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۲۳۴

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه مزارع غلات دیم این استان با کاهش عملکرد مواجه هستند، گفت: ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو دیم استان غیرقابل برداشت است.

به گزارش ایلنا از همدان، علی بایگانه با بیان اینکه در سال‌ زراعی جاری ۲۶۰ میلی‌متر بارندگی در استان همدان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: میانگین بارندگی استان نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی دارد اما نسبت به بلند مدت همچنان منفی است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های استان از نظر پراکنش زمانی امکانی در استان نامناسب بوده است، تصریح کرد: پراکنش زمانی بارش‌ها در استان مناسب نبوده به‌طوریکه بیشتر بارش‌ها در زمستان و بهار بوده است و در پاییز بارشی نداشتیم به همین علت غلات رشد اولیه و استقرار مناسبی به‌ویژه در دیم‌‎زارها نداشته‌اند.

بایگانه با بیان اینکه همچنین بارش‌های استان همدان پراکنش نامناسبی از نظر مکانی داشته است، افزود: دشت‌های مرکزی قهاوند، فامنین، کبودراهنگ، رزن و درگزین بارش‌های خوبی نداشتند اما شهرستان‌های هم‌مرز با استان‌های کردستان، کرمانشاه و لرستان بارش خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی و خشکسالی نیز باعث شد مزارع عملکرد مناسبی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۴۳۰ هزار هکتار گندم در استان کشت شده که براین اساس برآورد می‌شود امسال حدود ۵۵۰ هزار تن گندم تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان میزان تولید گندم استان در سال گذشته را ۵۴۰ هزار تن دانست و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود این در حالیست که سال گذشته ۲۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

بایگانه با تأکید بر اینکه گندم و جو آبی استان بیشتر از خسارت سرما متأثر شدند، یادآور شد: در استان همدان ۴۵۰ هزار هکتار گندم و جو دیم کشت شده که ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار از این مزارع غیرقابل برداشت است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۶۰ هزار تن جو در استان تولید شود، بیان کرد: برداشت از مزارع جو استان همدان از اواخر خرداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز