خبرگزاری کار ایران

آغاز کشت قراردادی گندم آبی در ۷۲ هزار هکتار از مزارع همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۶۳۲

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد: در سال زراعی جاری کشت قراردادی گندم آبی را در سطح ۷۲ هزار هکتار از اراضی استان آغاز کردیم.

به گزارش ایلنا از همدان، علی بایگانه با بیان اینکه مجری طرح شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی است، گفت: اطلاعات سطح زیرکشت گندم آبی کشاورزان از طریق کارشناسان پهنه در مراکز جهادکشاورزی در سامانه پهنه‌بندی ثبت شده و این اطلاعات مبنای سامانه کشاورزی قراردادی در سایت(GTC.IR) شرکت بازرگانی دولتی است، کشاورز باید وارد سایت مذکور شده و اطلاعات تکمیلی را وارد کند در ضمن شماره‌ای که در گوشی اندروید فعال است باید به‌نام کشاورز باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم کشت قرار دادیدر زمینه گندم آبی در سطح ۷۲ هزار هکتار انجام شود، تصریح کرد: مشوق‌های خوبی برای این طرح وجود دارد به‌طوریکه ۵۰ درصد پول کود فسفات و پتاس با ارائه سفته به کارگزار کود از محل طرح پرداخت و در زمان تحویل گندم از حساب کشاورز کسر می‌شود اما پول کود ازت را به‌طور کامل خود کشاورز پرداخت می‌کند. طبق این طرح براساس قرارداد ۱۰۰ کیلو هم کود سرک اضافه بر سهمیه عمومی به کشت قراردادی گندم آبی تعلق می‌گیرد.

 بایگانه با بیان اینکه به ازای هر تن گندم تحویلی به مراکز خرید ۱۰۰ هزار تومان کرایه حمل به کشاورزان پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: آخرین مشوق این طرح ۲۰ درصد تخفیف تعرفه بیمه محصولات کشاورزی است که شرکت بازرگانی با هماهنگی صندوق بیمه پول بیمه محصول کشاورز از محل اعتبارات پرداخت کرده و در انتهای کار زمان تحویل از پول گندم کشاورز کم می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز