خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

14 حلقه چاه کشاورزی برای آبرسانی به شهر همدان وارد مدار شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۰۶۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۱۴ حلقه چاه کشاورزی به منظور تامین آب موردنیاز شهر همدان و رفع مشکل پیش آمده، وارد مدار شبکه آبرسانی شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، شهرام پرورش با بیان اینکه مشکل فعلی تامین آب شرب ناشی از خشکسالی و کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و در نتیجه خشک شدن سد اکباتان است، افزود: آبیاری محصولات کشاورزی در منطقه به صورت قطره ای و با شیوه های نوین انجام می شود.

وی با بیان اینکه لیست کشاورزانی که اقدام به کشت دوم کرده اند به اداره کل امور آب استان همدان اعلام شده است، اظهار داشت: جهاد کشاورزی براساس قانون اجازه جلوگیری از کشت دوم را ندارد و مراجع ذیصلاح باید در این خصوص اقدام کنند.

پرورش خاطرنشان کرد: کشت محصولات پر آب بر در استان همدان انجام نمی شود و فقط محصولاتی که نیاز ضروری استان از جمله گندم، جو، سیب زمینی و چغندر قند هستند، در دستور کار قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان همدان افزود: ۶۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی استان همدان زیر کشت محصولات زراعی است که سالانه ۳.۷ میلیون تن انواع محصول در این استان تولید می شود.

به گفته وی، ۷۵ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی استان همدان مربوط به زراعت است و سیب زمینی ، گندم، جو، سیر و دانه های روغنی از مهم‌ترین محصولات زراعی این استان هستند.

وی تصریح کرد: تولید ارقام جدید و کم آب بر و همچنین مقاوم به تنش های خشکی و در نتیجه مدیریت زمان کشت از دیگر راهبردهای حوزه کشاورزی استان همدان است.

استان همدان در سال جاری با کاهش ۴۴ درصدی حجم بارندگی و روان آب های حاصله مواجه شد، از آنجایی که ۶۵ درصد ذخایر آب شرب شهر همدان را آب های سطحی تشکیل می دهند کاهش روان آب ها و به تبع آن کاهش حجم سد موجب افت منابع تامین آب شرب این شهر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز