خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تربت حیدریه مطرح کرد؛

فعالیت مراکز خرید ضایعات در مناطق مسکونی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۸۵۲

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تربت حیدریه از ممنوعیت فعالیت مراکز خرید ضایعات در مناطق مسکونی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جمال یوسف زاده در جلسه ساماندهی خریداران ضایعات که با حضور معاون عمرانی فرماندار، رئیس محیط زیست ، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و دیگر مسیولان مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه حضور این مراکز در مناطق مسکونی مشکلات و مسائل مختلفی در حوزه محیط زیست، حضور حیوانات بلا صاحب و ... به وجود می‌آورد لذا فعالیت این صنف در این مناطق ممنوع است.

وی افزود: متأسفانه در گذشته یکی از اشتباهات که از طریق برخی از اتحادیه ها در اتاق اصناف انجام شده است صدور پروانه بدون اخذ استعلام از محیط زیست و شهرداری بوده که در جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه مقرر شد هر درخواستی مبنی بر راه‌اندازی مرکز خرید ضایعات بدون اخذ مجوز لازم از محیط زیست و شهرداری اجازه صدور پروانه ندارد.

 یوسف زاده اظهار کرد: مقرر شد یک هیئت پنج نفر از  افرادی که دارای پروانه کسب  هستند مشخص و زمینی را به مساحت ۱۵ هکتار به منظور استقرار مراکز خرید ضایعات معرفی کنند.

عضو شورای شهر تربت‌ حیدریه ادامه داد:  در خصوص واگذاری ۱۵ هکتار مورد نیاز از تاسیسات و امکانات لازم در خصوص شهرک صنوف آلاینده و کارگاهی پیگیری کنند تا انشالله بتونیم از داخل محدوده شهر این مراکز را به سایت جدید یا  همان شهرک صنوف آلاینده منتقل کنیم.

داود نورمحمدی رئیس محیط زیست تربت‌ حیدریه گفت: بنا نداریم با توجه به شعار سال به عنوان رشد تولید و مهار تورم برای واحدی مشکلی ایجاد شود ولی در صدد هستیم به دلیل مشکلات عدیده بهداشتی و زیست محیطی که توسط برخی از این مراکز برای شهروندان ایجاد شده است به صورت ویژه انتقال آنها به خارج از بافت شهری و مسکونی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: این مراکز بدلیل نداشتن پروانه و مجوز صنفی و رشد قارچ گونه در ورودی های شهر تربت حیدریه مشکلاتی به وجود آورده اند که این خود  بدلیل تغییر سبک زندگی وافزایش تولید ضایعات و عدم نظارت  بر عملکرد مراکز توسط صنف وابسته است. 

وی افزود: از عمده مشکلات ایجاد شده صدور مجوزات این مراکز از طریق صنف مکانیسین در بافت شهری و داخل محدوده خدماتی شهر بدون کسب مجوز از شهرداری که این اقدام با ماده ۷ قانون مدیریت پسماند که مدیریت پسماندها در شهر ها و محدوده خدماتی با شهرداری هاست در تعارض بوده و نظارت شهرداری را تضعیف می‌کند.

وی همچنین ضمن تبیین قوانین حوزه محیط زیست خصوصا قانون هوای پاک گفت: بر اساس بازدیدهای کارشناسان از این مراکز گاها مشاهده شده که نسبت به آتش زده زباله‌ها و خصوصا لاستیک های فرسوده اقدام می‌کنند که این اقدام بر اساس قوانین ذکر شده جرم بوده و با متخلفین به صورت جدی بر خورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز