خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه دو مشهد مطرح کرد؛

کار عمرانی در حاشیه شهر بسیار سخت است/ انجام ۳۸ طرح زودبازده بازآفرینی در منطقه دو مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۵۳۹

شهردار منطقه دو مشهد گفت: در مناطق حاشیه شهر پروژه عمرانی کار کردن بسیار سخت است. فشار از طرف مردم و اطرافیان بر پیمانکار و شهرداری بسیار زیاد است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدعلی حسین‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: منطقه دو با جمعیت ۶۵۰ هزار نفر شامل ۲۵ محله و ۴ ناحیه است که ۹محله هدف بازآفرینی دارد.

وی افزود: ۳۲ هزار و ۶۴۸ پیام در سال۱۴۰۱ از طریق سامانه ۱۳۷ در خصوص منطقه دریافت شده که به ۳۱ هزار و ۵۱۵ مورد در ۷۲ساعت اولیه پاسخگویی شده است.

شهردار منطقه دو تصریح کرد: اعتبارات عمرانی منطقه در بخش فرهنگی در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۱۵ و ۶۰۰درصد رشد داشته است، در بخش خدمات شهری این رشد به ترتیب ۲۰۰ و ۳۵۴درصد بوده است و در بخش فضای سبز ۱۲۶ و ۴۰ درصد بوده است.

حسین‌پور ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۶۰ پروانه صادر شد، بیشترین آمار قلع و قلع حریم در منطقه رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ درصد درآمد مصوب نقد و ۱۱۲ درصد پس از اصلاح بودجه در سال ۱۴۰۱ به دست آمد.

شهردار منطقه دو اضافه کرد: تعداد کل قراردادهای سال ۱۴۰۱ برابر ۱۷۳ مورد و مناقصات ۴۳ مورد بود، منطقه برتر در برگزاری مناقصه بودیم؛ ۳۸ طرح زودبازده نیز در بخش بازآفرینی انجام شد.

حسین‌پور افزود: در حوزه تربیت بدنی در سال ۱۴۰۲ احداث مجموعه ورزشی چند منظوره اسماعیل‌آباد، مجموعه ورزشی چند منظوره شفا، مرکز ورزشی توس ۵۵، زمین ورزشی روباز توس ۸۱، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای تاکسیرانی، پروژه تعمیر اساسی فضای ورزشی روباز سطح منطقه و ایجاد بازی‌های آبی بوستان پردیس قائم‌ در مجموع با ۵۵۲هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام هستند.

وی تصریح کرد: اهم اقدامات فرهنگی سال ۱۴۰۱ نیز برگزاری ۴۲ اجتماع‌ بزرگ، مشارکت در تجهیز و مرمت ۵۰ مسجد، تشکیل ۲۵ شورای اجتماعی محله، برپایی ۵۰ ایستگاه استقبال از زائر در میدان شهدا و مشارکت در برپایی ایستگاه در مسیر زائران به تعداد ۷۰ مورد بوده در طرح ترنم که مشاوره خانواده در حاشیه شهر بود نیز ۴۵ کارگاه برپا شد.

‎شهردار منطقه دو ادامه داد: حوزه معابر و آسفالت همچنان در منطقه۲ بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع زمین خاکی داشته‌ایم که درحال حاضر به ۱۵۰ هزار مترمربع زمین خاکی افزایش یافته است. به دلیل افزایش قیمت آسفالت اولویت اول‌ ما آسفالت معابر خاکی است.

وی افزود: ٣٢ هزار و ۶۴۸ پیام در سال ۱۴۰۱ از طریق سامانه ۱۳۷ در خصوص منطقه دریافت شده که به ۳۱ هزار و ۵۱۵ مورد در ۷۲ساعت اولیه پاسخگویی شده است.اعتبارات عمرانی منطقه در بخش فرهنگی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۱۵ و ۶۰۰ درصد رشد داشته است، در بخش خدمات شهری این رشد به ترتیب ۲۰۰ و ۳۵۴درصد بوده است و در بخش فضای سبز ۱۲۶ و ۴۰ درصد بوده است.

شهردار منطقه دو تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۶۰ پروانه صادر شد، بیشترین آمار قلع و قلع حریم در منطقه رقم می‌خورد. ۱۲۵ درصد درآمد مصوب نقد و ۱۱۲ درصد پس از اصلاح بودجه در سال ۱۴۰۱ به دست آمد.

تعداد کل قراردادهای سال ۱۴۰۱ برابر ۱۷۳ مورد و مناقصات ۴۳ مورد بود، منطقه برتر در برگزاری مناقصه بودیم. ۳۸ طرح زودبازده نیز در بخش بازآفرینی انجام شد.

وی گفت: در حوزه تربیت بدنی در سال ۱۴۰۲ احداث مجموعه ورزشی چند منظوره اسماعیل‌آباد، مجموعه ورزشی چند منظوره شفا، مرکز ورزشی توس ۵۵، زمین ورزشی روباز توس ۸۱، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای تاکسیرانی، پروژه تعمیر اساسی فضای ورزشی روباز سطح منطقه و ایجاد بازی‌های آبی بوستان پردیس قائم‌ در مجموع با ۵۵۲هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام هستند.

شهردار منطقه دو در خصوص اهم اقدامات فرهنگی این منطقه افزود: سال۱۴۰۱ نیز شامل برگزاری ۴۲ اجتماع‌ بزرگ، مشارکت در تجهیز و مرمت ۵۰ مسجد، تشکیل ۲۵ شورای اجتماعی محله، برپایی ۵۰ ایستگاه استقبال از زائر در میدان شهدا و مشارکت در برپایی ایستگاه در مسیر زائران به تعداد ۷۰ مورد بوده در طرح ترنم که مشاوره خانواده در حاشیه شهر بود نیز ۴۵ کارگاه برپا شد.

وی از شهروندان درخواست کرد در شناسایی تخلفات ساختمانی به مدیریت شهری کمک کنند تا با تخلفات نیز برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز