خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

چرا دستگاه نوبت دهی الکترونیکی در فرودگاه ایلام مجدد نصب نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۹۱

مسافران فرودگاه ایلام از عدم نصب دستگاه نوبت دهی الکترونیکی ( لیست انتظار) توسط مسئولان فرودگاه به بهانه معیوب بودن انتقاد دارند، اما مسئولان فرودگاه می‌گویند؛ شرکت‌های هواپیمایی از نصب چنین دستگاهی استقبال نمی‌کنند، این درحالی است که دستگاه رفع نقص شده و آماده بکارگیری است.

به گزارش ایلنا، دستگاه نوبت دهی الکترونیکی یکی از ماشین‌های پرکاربرد در فرودگاه‌های کشور است و برای کسانی که بلیط گیرشان نمی‌آید و مجبور می‌شوند پای پرواز بلیط بگیرند، حیاتی است. فردوگاه ایلام نیز همانند بسیاری از جاهای کشور، با خرید این دستگاه سعی در خدمت به مشتریان داشت، اما متاسفانه پس از مدتی کوتاه، به دلیل ایراد فنی جمع‌آوری شد و هنوز به کارگیری نشده است، این درحالی است که مسافرین علت جمع کردن آن را فروش بلیت‌ها به افراد ویژه می‌دانند.

حیدربیگی که یک شهروند ایلامی در گفت و گو با ایلنا ضمن بیان اینکه بسیاری از خدمات در دنیا در بستر الکترونیک انجام می‌گیرد، می‌گوید: در شرایطی زندگی می‌کنیم که اغلب دولت‌ها برای رفاه شهروندان بسیاری از خدمات خود را در بستر فضای مجازی انجام ‌می‌دهند، اما فرودگاه ایلام مدت‌هاست دستگاه نوبت زن الکترونیکی را از مدار فعالیت خارج کرده است و این سئوال بزرگی را برای ما ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: چندین بار از مسئولان فردودگاه علت این موضوع را جویا شدیم که با پاسخ‌های غیر شفاف مواجه شدیم که باید مسئولان فرودگاه شفاف‌تر این موضوع را به مردم اعلام کنند، به عبارتی فرار از شفافیت نمی‌تواند راهگشا باشد.

حبیب عبدالهی شهروند دیگر نیز  در گفت وگو با ایلنا از این موضوع گله دارد و می گوید: مسئولان باید این موضوع را درک کنند که مردم عادی هم حق استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده که از قضا برای رفاه بیشتر است را دارند.

در ادامه محمدجواد یگانه، مدیر فردودگاه ایلام ضمن تایید این موضوع که برای مدتی دستگاه الکترونیک نوب دهی (لیست انتظار) در فرودگاه فعال بوده است، اظهار داشت: چند وقت پیش این دستگاه که دیجیتالی بود در فرودگاه به کارگیری شد، اما به علت نقص فنی جمع‌آوری و برای رفع ایراد به مرکز پشتیبانی انتقال داده شد.

وی ضمن بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی که در ایلام فعال هستند باید راغب باشند و درخواست نصب این دستگاه را بدهند، افزود: متاسفانه همه شرکت‌های هواپیمایی که در اینجا فعالیت دارند مایل به نصب این تجهیزات نیستند.

یگانه، با اشاره به اینکه مسافران حق دارند از ظرفیت‌های به وجود آمده در حوزه الکترونیک استفاده کنند، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا آخر همین ماه دستگاه نوب دهی (لیست انتظار) را در محل فرودگاه فعال کنیم، و این فرصت را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از ظرفیت دنیای الکترونیک استفاده کنند ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی‌های برخی از افراد صاحب نظر ممکن است نصب این دستگاه باعث اخلال در کار شرکت های هواپیمایی بشود که می طلبد در راه اندازی این سیستم نهایت دقت را بکار برد که مشکل بوجود نیاید.

یگانه یادآور شد: نحوه فعالیت این سیستم باید به گونه ای باشد که چند دقیقه مانده به پرواز شروع به کار کند تا باعث سوءاستفاده کسانی نشود که در فرودگاه افرادی را دارند تا قبل از دیگران برایشان نوبت رزرو کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز