خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بیش از ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در لرستان فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۴۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از فعال بودن بیش از ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان خبر داد.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار کرد: هم‌اکنون ۷۰۰۰ نفر در بخش صنایع دستی لرستان ثبت سامانه شدند که از این تعداد ۲۰۰۰ نفر فعال و مابقی غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: در کارگاه‌های انفرادی صنایع دستی لرستان ۲۰۰۰ نفر فعالیت دارند؛  همچنین بیش از ۱۰۰ کارگاه گروهی در استان فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: پروانه تولید برای صنایع دستی یک کارگاه تلقی می‌شود و بیشتر افراد فعال در منزل خود فعالیت دارند.

حسن پور از احیای احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع دستی در استان خبر داد و بیان کرد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ سه هنر چوبی مرتبط و وابسته با معماری و هرمی‌بافی احیا شده است.

وی گفت: برای سال آینده نیز رشته‌های منسوخ شده  موتابی، چاپ قلم‌کار و دستبافت‌های عشایری از جمله سیاه‌چادر نیز احیا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: صنایع دستی با کمترین هزینه می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند، افزود: صنایع دستی یکی از مزیت‌های  لرستان به شمار می‌رود و باید از حالت سرگرمی به مزیت اقتصادی و کارآفرینی تبدیل شود که در این راستا میراث فرهنگی لرستان از صنعتگران این حوزه حمایت می‌کند.

حسن‌پور اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند بخشی از بیکاری استان را مرتفع سازد استفاده از همین هنر و پتانسیلی است که صنعتگران لرستانی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بازار هدف صنعتگران لرستانی، گردشگرانی است که به استان سفر می‌کنند و شهرهای توریستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز