خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان؛

نگاه ها به سمت تولید ملی و استفاده از کالاهای ایرانی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۹۸

برخی این تصور را دارند یا حتی با این واقعیت روبه رو هستند که تولیدات داخلی به دلیل بی توجهی های که به آنها شده است از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند؛ اما من یقین دارم که اگر نگاه ها به تولید ملی باشد، تولید گر ایرانی برای تولید کالای با کیفیت تر انگیزه ی بیشتری پیدا می کند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برخی این تصور را دارند یا حتی با این واقعیت روبه رو هستند که تولیدات داخلی به دلیل بی توجهی های که به آنها شده است از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند؛ اما من یقین دارم که اگر نگاه ها به تولید ملی باشد، تولید گر ایرانی برای تولید کالای با کیفیت تر انگیزه ی بیشتری پیدا می کند.

به گزارش ایلنا، فریدون الهیاری، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفتگو با اعضای کمپین آری به تولید ملی در اصفهان ضمن اعلام حمایت خود از این کمپین ملی، اشاره کردند: ما اگر باور به تولید داخلی را در کشور افزایش دهیم نتیجه ی طبیعش تولید سرمایه، توازن میان حجم واردات و صادرات و کاهش نرخ بیکاری است؛ و به طور کلی روی همه ی جوانب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ما می تواند تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اگر نگاه ها به تولید ملی و استفاده از کالاهای ایرانی باشد، شاید بسیاری از گلایه هایی که به تولیدات داخلی می شود، برطرف شود. زیرا که اگر تولیدگر ایرانی ببیند که تمامی توجهات در بازار مصرف به تولید اوست شاید حتی با وجود افزایش هزینه ی تولید حاضر نشود از کیفیت محصولات خود بکاهد و من فکر می کنم توجه به تولید ملی افزون بر اینکه بر روی شاخص های پیشرفت ملی ما تاثیر بسزایی دارد؛ می تواند در ارتقای تولیدات، فناوری و تکنولوژی ایرانی تاثیر بزرگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: برخی این تصور را دارند یا حتی با این واقعیت روبه رو هستند که تولیدات داخلی به دلیل بی توجهی های که به آنها شده است از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند؛ اما من یقین دارم که اگر نگاه ها به تولید ملی باشد، تولید گر ایرانی برای تولید کالای با کیفیت تر انگیزه ی بیشتری پیدا می کند و حتی کالای ایرانی از نظر کیفیت در خیلی از زمینه ها سرآمد سایر مارک ها و ساخته های سایر کشورها می شود.

دانشیار و عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در ادامه با اشاره به حیطه ی فعالیت سازمان مطلوع خود افزود: در بخش میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، من فکر می کنم توجه به تولید در حوزه صنایع دستی افزون بر فواید و ثمراتی که در ایجاد ثروت و تولید شغل دارد، یک ثمره مهم دیگر هم دارد که آن کمتر از همه ی این ها نیست و آن این است که زنده نگه داشتن صنایع دستی به معنای زنده نگه داشتن یک میراثکهن ملی است.

وی ادامه داد: در واقع شیوه کهن ملی در تولید مصنوعات صنایع دستی، دستاوردهای تمدنی انسان ایرانی است که در طول تاریخ تکامل خود را پیدا کرده است. من فکر می کنم صنایع دستی ما می تواند نقش قابل توجهی در اشتغال، تولید ثروت و صادرات داشته باشد و از طرف دیگر این توجه به تولید صنایع دستی می تواند نقش قابل توجهی در زنده نگه داشتن مواریثملی ما داشته باشد که امروزه تحت نام میراثناملموس معرفی می شود که این مواریثنشانه ی فکر و مدنیت انسان ایرانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز