خبرگزاری کار ایران

48 عنوان برنامه هفته صنایع دستی در همدان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۴۱۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از اجرای ۴۸ برنامه متنوع به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی از (۲۰تا ۲۶ خرداد) در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، علی مالمیر اظهار داشت: حمایت از حوزه‌های مختلف صنایع دستی و توسعه فعالیت‌های این بخش، علاوه بر هویت‌بخشی به جامعه موجب ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در جوامع شهری، روستایی و عشایری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته صنایع دستی تمام در شهرستان‌های استان پیش بینی شده است، از بازگشایی خانه خلاق سفال در خانه صمدی روز ۲۴ خردادماه خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان از ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی برخوردار است که می تواند به ریشه کنی بیکاری به ویژه برای اشتغال بانوان با توانمند سازی آنها کمک شایانی کند.

مالمیر اظهار داشت: رونمایی از احکام قالی‌های ثبت شده استان به همراه نمایش قالی‌ها، رونمایی از بزرگداشت برگزیدگان نشان ملی سال ۱۴۰۰، رونمایی از دستگاه خراطی دست ساخته به شیوه نوین و رونمایی از تشکل ثبت شده انجمن صنایع دستی از برنامه پیش بینی شده در هفته صنایع دستی شهر همدان است.

وی بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان را برای معرفی، نوآوری و بازاریابی محصولات صنایع دستی ضروری دانست و افزود: وجود رشته صنایع دستی در دانشگاه ها در گسترش صنایع دستی موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: اجرای زنده سفالگری و نقاشی روی سفال در پیاده راه بوعلی ۲۳ خرداد و وبینار کارآفرینی و ایجاد کسب و کار صنایع دستی ساعت ۹ همان روز در آرامگاه بوعلی سینا همدان برگزار خواهد شد.

مالمیر خاطرنشان کرد: به منظور توسعه صنایع دستی باید از ابتدای زنجیره برای شناسایی استعدادها و ظرفیت ها، کارگاه های مناسب، سرمایه در گردش، بازاریابی مناسب و برگزاری نمایشگاه برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در این هفته بازارچه موقت صنایع دستی در شهرستان نهاوند راه‌اندازی می‌شود گفت: تور کارگاه‌گردی و بازدید از کارگاه‌های مرواربافی در شهرستان ملایر نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با همکاری شهرداری ملایر و رونمایی از نمادهای چوبی (پیکره‌ها) شهر ملایر، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با محوریت تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین با مشارکت صنایع دستی شهرستان، بسیج سازندگی و اداره فنی و حرفه ای رزن و بازدید فرماندار و مسئولان شهرستان از کارگاه های صنایع دستی لالجین از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته در استان همدان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز