خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیمه بیکاری بیش از 1900 نفر در لرستان برقرار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۹۰۰

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری بیمه بیکاری تعداد یک هزار 905 نفر در این استان خبر داد.

علی جهانی در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه صیانت از نیروی کار، حفظ اشتغال پایدار و تنظیم مناسبات کارگری و کارفرمایی اصلی ترین وظیفه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است، اظهار داشت: بیکار شدن یکی بزرگترین معظل افراد شاغل در واحدهای اقتصادی است که در این موقعیت، داشتن مقرری بیمه بیکاری می‌تواند بخش کوچکی از هزینه‌های ضروری زندگی را پوشش دهد و یکی از اساسی‌ترین حمایت‌های اجتماعی دولت از کارگران زحمتکش است.

وی با اشاره به اینکه از نظر قانون، بیکار به شخص بیمه شده‌ای گفته می‌شود که بدون میل و اراده خود، اخراج و اکنون آماده به کار است و می‌تواند در محیط جدید فعالیت خود را آغاز کند، افزود: طی سال گذشته دو هزار 307 پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیات‌های تشخیص، رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کل مقرری بگیران بیمه بیکاری یک هزار 905 نفر که بصورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

جهانی بیان کرد: همچنین از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تلاش می‌شود تا مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای بپردازند، تا آمادگی ورود به بازار کسب و کار را به دست آورند که در این راستا سال گذشته 42 نفر به فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی به اشتغال مجدد افراد مقرری بگیران پس از آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و افزود: با همکاری و هماهنگی واحدهای اقتصادی استان بیش از 70 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری جهت اشتغال مجدد به این بنگاه‌ها معرفی شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه تصریح کرد: افراد بیکار شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا 30 روز از تاریخ وقوع بیکاری، به سامانه https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست بازگشت به کار و بیمه بیکاری خود را ثبت و  آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز