خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته انجام شد؛

پلمب بیش از ۳۲ هزار مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۵۲۷

مدیرکل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیو‌های ماده صد شهرداری مشهد از پلمب بیش از ۳۲هزار ساخت وساز خلاف قانون و مقررات شهرسازی در سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسعود ایاز دراین خصوص، گفت: با توجه به افزایش صنعت ساختمان‌ سازی، برای افزایش استانداردهای ساختمان‌‌ها، ضوابط و قوانینی نهاده شده است که به هنگام اقدام به ساخت‌ و ساز، باید آنها را کاملاً رعایت کرد.

وی افزود: این ضوابط و قوانین شامل همه بخش‌‌های ساختما‌ن‌ سازی از جمله استحکام، نما، موارد بهداشتی، ارتفاع، مساحت، تعداد طبقات، موارد مربوط به پروانه ساختمانی، نوع کاربری، تغییر، تبدیل و افزایش ساختمان و مواردی از این دست می‌ شود و در صورتی که این موارد در ساختمان‌ سازی نقض شود تخلف خوانده شده و با آن به‌ صورت قانونی مقابله می‌‌شود.

مدیر کل نظارت بر ساخت‌وسازها و کمیسیون های ماده صد شهرداری مشهد اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۰۰ موجود در قانون شهرداری‌‌ها، همه مالکین املاک که قصد هر گونه ساخت‌‌وساز، تفکیک یا اقدام عمرانی را دارند، باید قبل از هر کاری پروانه ساختمانی دریافت کنند.

ایاز با اشاره به اینکه بر اساس قوانین نوسازی و عمران شهری، شهرداری‌‌ها حق دارند تا بر تمامی روند ساختمان‌ سازی که در شهر و اطراف آن در حال انجام است نظارت کامل داشته باشند افزود: با نظارت صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ ، تعداد ۳۲ هزار حکم پلمب ساختمان های متخلف در مشهد اجرا شده است که نسبت به سال گذشته آن تعداد ۹ هزار و ۶۳۰ مورد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: براساس قوانین شهرداری‌ بر چگونگی ساخت‌ و ساز، تعداد طبقات، نمای ساختمان‌ها که باید طبق برنامه استانداردها و قواعد شهرسازی انجام شده باشد نظارت می‌کند و در صورتی که فردی بخواهد بدون توجه به دریافت پروانه ساختمانی اقدام به ساختمان‌ سازی کند و یا اینکه بندهای موجود در پروانه را نادیده بگیرد، متخلف شناخته شده و با وی طبق مقررات شهرسازی برخورد خواهد شد و متخلفین ساختمانی که پس از پلمب ملک نسبت به ادامه روند غیر قانونی کار خود اصرار داشته باشند، پرونده تخلف آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر ساخت وسازها و کمیسیون های ماده صد شهرداری مشهد گفت: با وجود این که در اکثر مواقع دلیل تخلفات سودجویی افراد است اما به طور کلی باید گفت که نا آشنایی مردم با مقررات ساختمانی دلیل بروز تخلفات است که در صورتی‌که همه از تخلفات ساختمانی آگاه باشند، هیچ مالکی اقدام به انجام آنها و در معرض خطر گذاشتن جان ساکنین آنها نخواهد کرد.

ایاز افزود: برخی تخلفات ساختمانی خطرناک‌ ترین نوع تخلفات هستند چرا که ایمنی مردم ساکن در آنجا را با مشکل مواجه می‌ کنند که از این جهت نیز برخورد با آنها الزامی و ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز