خبرگزاری کار ایران

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان یزد / احتمال آبگرفتی معابر، جاری شدن روان آب

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۶۶

اداره کل هواشناسی یزد با صدور هشدار سطح نارنجی، نسبت به تشدید ناپایداری‌های جوی امروز و فردا در استان هشدار داد.

 به گزارش ایلنا از یزد، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: فعالیت سامانه ناپایدار جوی از پیش از ظهر امروز پنجشنبه در استان آغاز و تا اوایل روز جمعه ادامه دارد.

سید عباس میرحسینی اظهار داشت: وزش باید شدید و گرد و خاک، رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد از جمله پیامد‌های این موج جدید است که منجر به آبگرفتی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و صاعقه می‌شود.

به گفته وی خسارت به سازه‌های موقت، از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در پرواز‌ها و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی از دیگر پیامد‌های ناپایداری جوی در ساعات آینده است.

وی توصیه کرد: شهروندان از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کرده، در سفر‌های بین شهری احتیاط کرده و از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند؛ همچنین از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، خودداری کرده و از ساختمان‌های در حال ساخت و درختان کهنسال فاصله بگیرند.

میرحسینی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش تگرگ، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ و از پارک خودرو در مناطق غیر مسقف خودداری شود.

به گزارش ایلنا، هشدار سطح نارنجی هواشناسی به معنای احتمال خسارت گسترده و زیاد در مناطق جوی مورد اشاره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز