خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان یزد هشدار داد ؛

موج دوم بارندگی در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۳۷۸

کارشناس هواشناسی استان یزد با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی در استان ادامه دارد گفت: از عصر امروز موج دیگری از بارندگی در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، احسان الله دهقانی با اشاره به اعلام هشدار قرمز برای نقاط مختلف استان اظهار داشت: روز گذشته هشدار نارنجی برای استان یزد صادر کرده بودیم اما حوالی ظهر به دلیل رشد شاخص‌ها در چهار شهرستان تفت، مهریز و اشکذر و میبد به هشدار قرمز تبدیل شد که برای امروز نیز همین وضعیت تداوم دارد.

وی با اشاره به پیش بینی آبگرفتگی در شهر یزد افزود: سیستم مانسونی به شدت خطرناک عمل کرد و بارش ۷۵ میلی متری را در شهر یزد شاهد بودیم. بیشترین بارش در خارج از شهر یزد متعلق به بنادک سادات به میزان ۶۴ میلی متر بود.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در ادامه فعالیت این سامانه بارشی در استان، در مناطق کوهستانی بافق، بهاباد، شیرکوه، میبد و حتی مرز بین کرمان و مهریز و خاتم شاهد بارش به صورت رگباری همراه با رعد و برق آغاز شود.

دهقانی تصریح کرد: با توجه به حجم رطوبت در هوا و نفوذناپذیری خاک در پرتو بارش‌های صورت گرفته و گرمای هوا، عصر امروز بار دیگر ابر‌های جوششی استان را دربرمی گیرد و بارش‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بارش‌ها فردا شنبه اندکی ضعیف‌تر خواهد شد، اما از شنبه تا اواسط هفته آینده، ابر‌های جوششی و بارش رگبار و رعد و برق در بعدازظهر‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز