خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

بازار فروش یکی از بزرگترین مشکلات نظام نوآوری در یزد است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۰۵۷

استاندار یزد با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت فراهم سازی زمینه فروش حداکثری محصولات شرکت های دانش بنیان گفت: بازار فروش یکی از بزرگترین مشکلات نظام نوآوری در یزد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای راهبری فن بازار منطقه ای استان یزد با تاکید بر تهیه بانک اطلاعاتی از نیازهای فناورانه مجموعه های صنعتی و معدنی استان اظهار داشت: برقراری پیوند بین «نیاز بخش صنعت» و «توانمندی شرکت های دانش بنیان و فناور» باید در دستورکار استان قرار گیرد.

به برخی از راهکارهای ارائه شده جهت رونق زیست بوم علم و فناوری و به ویژه بازار فروش محصولات اشاره و خاطرنشان کرد: راهکارها و مسیر حرکت استان در این حوزه، باید مبتنی بر محورهای سند یزد نوین باشد.

وی با اشاره به لزوم بهم رسانی شرکت های دانش بنیان و مجموعه های صنعتی و معدنی استان، اظهارداشت: با این رویکرد با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان متناسب با نیازهای صنعت و معدن اقدام به تولید محصول می کنند، دغدغه های مربوط به بازار فروش را نخواهند داشت.

فاطمی ادامه داد: در این راستا باید بانک اطلاعاتی از نیازهای فناورانه بخش صنعت و معدن استان و نیز شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های مرتبط با این بخش تهیه و در قالب رویدادهایی به یکدیگر پیوند خورند.

استاندار یزد با بیان اینکه با رویکرد مذکور، اتصالی بین «نیاز بخش صنعت» و «توانمندی شرکت های دانش بنیان» برقرار می شود، تصریح کرد: در این صورت، کمتر شاهد تعطیلی موقت برخی کارخانجات به دلیل نبود یک قطعه از دستگاه ها در ایران، خواهیم بود.

 وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از سیاست های جدی و راهبردی استان را تقویت کارگزاری های حوزه دانش بنیان عنوان کرد و افزود: با تقویت این بخش غیر دولتی می توان مسائل این حوزه را بهتر و موثرتر پیش برد.

فاطمی در ادامه به ضرورت حضور استان در نمایشگاه های ملی و بین المللی حوزه فناوری و نوآوری اشاره و تصریح کرد: بازدید از نمایشگاه های این حوزه و برپایی غرفه ای از یزد در آن ها، سبب آشنایی با آخرین دستاوردهای حوزه علم و فناوری و ایده گیری از آن ها می شود.

وی لازمه تغییر ریل از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش بنیان را «وقتگذاری ویژه»، «صرف هزینه» و «پیگیری جدی» دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان یکی از ستون های اصلی سند یزد نوین است و حمایت های لازم در راستای تحقق اهداف این حوزه انجام خواهد شد.

 استاندار یزد در پایان اضافه کرد: باید کار واقعی در حوزه توسعه و رونق زیست بوم علم و فناوری استان انجام شود به طوری که اثرات آن برای عموم افراد جامعه و به ویژه شرکت های فعال در این حوزه قابل لمس باشد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز