خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

شرکت‌های تامین کننده زیرساخت علم و فناوری تخفیف مالیاتی می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۶۲۱

استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در قانون جهش تولید دانش بنیان وجود دارد گفت: یکی از این ظرفیت‌ها اعتبار مالیاتی است شرکت‌های تامین کننده زیرساخت علم و فناوری تخفیف مالیاتی می‌گیرند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در حاشیه نشست با مسئولان سه شرکت بزرگ صنعتی و تولیدی استان یزد، اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ و متوسط به هر میزانی که در عرصه حوزه زیرساخت‌های زیست بوم علم و فناوری هزینه کنند، به عنوان تخفیف مالیاتی آنان محسوب شده و از مالیات قطعی آن‌ها کسر می‌شود.

وی ادامه داد: البته این مساله یک فرآیندی دارد که باید طی شده و پس از تصویب در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به مرحله اجرا برسد.

استاندار با اشاره به اینکع قرار است برج فناوری نوشاد در مجموعه ۷۰ هکتاری علم و فناوری از سوی شرکت چادرملو ساخته شود ادامه داد: همچنین مجموعه پردیس فناوری شرکت سنگ آهن مرکزی از سوی این شرکت در پردیس فناوری کوثر احداث خواهد شد تا به مجموعه زیست بوم کمک شود.

فاطمی خاطرنشان ساخت: پردیس فناوری دانشگاه یزد هم با محوریت هوش مصنوعی و طرح‌های دیگر توسط فولاد آلیاژی و با همکاری دانشگاه یزد در قالب این بند از قانون و تخفیف مالیاتی انجام می‌گیرد.

استاندار از برگزاری نشست دیگری با حضور ۱۶ شرکت بورسی استان یزد در آینده خبر داد و گفت: از این ظرفیت برای تقویت ساختار‌های زیست بوم در استان استفاده می‌کنیم تا تغییر ریل از اقتصادی منبع محور به اقتصاد دانش بنیان از این مسیر رخ داده و این جهش بزرگ در استان یزد صورت گیرد.

وی درباره وضعیت استان در زمینه علم و فناوری تصریح کرد: سال گذشته در بسیاری از شاخص‌های دانش بنیان حائز رتبه بسیار خوبی بودیم. به عنوان مثال در ثبت شرکت‌های دانش بنیان از میانگین متوسط کشوری بالاتر بوده و زیست بوم علم و فناوری استان به رتبه برتر کشور دست یافت.

فاطمی از توسعه زیرساخت‌های زیست بوم به عنوان یکی از مهمترین اهداف استان یاد کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این شرکت‌ها که شناخته شده و محصول آنان تجاری شده است را استقرار داده و بازار آن‌ها را توسعه دهیم.

 وی افزود: تلاش می‌کنیم تا صندوق‌های ریسک پذیر و سرمایه پذیر را هم در استان شکل داده و حمایت‌های کلی در حوزه تامین مالی و زیرساخت‌ها و توسعه بازار این شرکت‌ها داشته باشیم. دانش بنیان کردن شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و کشاورزی را هم دنبال خواهیم کرد تا به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در این حوزه در کشور نقش آفرینی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز